12 órán belül mindenkinek rendben lesz a gmail-fiókja
A Google az elmúlt éjszaka bekövetkezett műszaki malőr kapcsán - melynek során eltűnt 150 ezer felhasználó egy vagy több levélmappája - egész nap csak olyan közleményeket adott ki, hogy dolgoznak a problémán, de este hétkor végre megjelent az Apps Status Dashboard oldalon némi konkrétum is: egy mondat, amelyben azt ígérik, hogy 12 órán belül minden felhasználó fiókja helyreáll.
Egy ingyenes szolgáltatásnál igazság szerint nem lehet számon kérni semmit, de a Google Mail az elmúlt évek során annyira megbízhatónak tűnt, hogy sokakban fel sem merült, hogy annak is lehetnek veszélyei, ha nem saját merevlemezen, hanem a "felhőben" tárolják adataikat.
Egy műszaki hiba mindig bekövetkezhet, persze a Google van annyira rutinos, hogy megfelelő sűsűségű biztonsági mentésekkel is megpróbálja minimalizálni a veszélyt. Ha netán most olyasmi történt, amiért a biztonsági mentésekhez kell nyúlni, akkor időbe telik a visszaállítás, és ha teljes fiókok nem is, de a frissen érkezett levelek közül a legutóbbi mentés után érkezettek nem valószínű, hogy visszaállíthatók. Mindez persze csak találgatás, okosabbak akkor leszünk, amikor a Google kiad egy közleményt, hogy mi is történt tulajdonképpen.
Kapcsolódó cikkek
- A Google munkában: tolódik a határidő
- Gmail: elsőbbségi küldemények
- A Google 2,7 millió dollárral támogatja a digitális újságírást
- A Google a tartalom-lufiknak tekintett content-farmok rovására módosított kereső-algoritmusán
- Valós idejű magyarországi forgalmi adatok a Google Térképen
- A Cseh Nemzeti Könyvtár félmillió kötetét digitalizálják
- Google Hold-verseny: a Puli is a csapatok között van
- Előkelőbb helyre kerülnek a közösségi oldalak tartalmai a Google keresési eredményeiben
- Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
- Google: bejelentés, tervek, ellenfelek
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.