A Gmail élt, él és élni fog...
A közleménynek a fenti sorok csupán 10 százalékát teszik ki, emellett van még 90 %, amely rész némiképp a szocialzmus évtizedeinek katasztrófa-híradásaira emlékeztet: amikor valami baj történt, akkor fontos volt megtudnunk, hogy alapvetően minden jó, és magát a bajt a híradás igyekezett bagatelizálni. A Google is a megnyugtatással kezdi: az adatok több példányban őrződnek több adatközpontban, a Google-nél levél soha nem veszett el, és nem is fog. (Lenin élt, él és élni fog.) "Bár lehet, hogy a küzdelem kicsit tovább tartott, mint ahogy az eredetileg várható volt, mi jól haladunk, és a dolgok mindenki szára hamarosan visszakerülnek a megszokott kerékvágásba".
A magyarázkodás némiképp érthető, hisz a felhasználók, akik nagy valószínűséggel nem foglalkoznak szoftverfejlesztéssel, nem tudják azt, hogy egy ekkora programrendszer szinte bizonyosan tartalmaz hibát, még akkor is, ha egy akkora szoftvergyárban, mint a Google, bizonyosan el tudják érni, hogy ezen hibák nagyon nagy valószínűséggel ne okozzanak galibát, a rendszer majdnem száz százalékos biztonsággal működjön. A gond csak az, hogy amikor egy modult újra cserélnek, hiába tesztelték agyon az új részt ezerféleképp, az, hogy miképp kapcsolódik majd ez a modul a többihez, mi lesz, ha bekerül a sok millió felhasználó terhelése alá, már csak "élesben" próbálható ki, és ilyenkor megnő a valószínűsége a gikszernek. Az is természetes, hogy a bajt felfedezve először azzal foglalkoznak a mérnökök, hogy az ne eszkalálódjon, gyorsan álljon vissza a korábbi állapot, majd jöhet a kárfelmérés, és az érintett postfiókok restaurálása. Ez a több adatközpontoban őrzött mentésekből történi, az egész rendszer automatikus működésével szemben egy sziszifuszi manuális munka, érthető tehát, hogy tegnap a határidők folyamatosan tolódtak.
Pánikra tehát nincs ok, az egyetlen gond, hogy néhány tízezer felhasználónak a fiókja 10-20-30 órán keresztül nem fogadott leveleket, ám ilyen esetben a feladó mindig értesítést kap arról, hogy levele nem jutott célba, így azt meg tudja ismételni.
Rossz hír - bár ez már nincs a blogbejegzésben - csupán az, hogy most akkor nem korszerűsödött az adattárolási modul, ám előbb utóbb fog, vagyis a hiba kijavítása után a Google mérnökei nagy lélegzetet vesznek, és újból jöhet az "éles teszt".
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.