Nő az igény a gép-gép közötti kommunikációs szolgáltatásokra
A magyar piacon napjainkban 500-600 ezer gép-gép közötti kommunikációt lehetővé tevő jelzőkészüléket használnak aktívan, ugyanakkor a becslések szerint tizenöt éven belül 30-40 millió M2M kapcsolat jöhet létre, de az igények akár a 70-100 milliót is elérhetik.
Az M2M, azaz machine to machine kommunikációval foglalkozó MOHAnet Mobilsystems Zrt. szerint az ágazat a gazdasági válság miatt került előtérbe, mivel ezek a megoldások nagy segítséget nyújtanak abban, hogy a vállalati erőforrás-gazdálkodást átláthatóvá és ellenőrizhetővé tegyék a cégek.
A MOHAnet GPRS (General Packet Radio Service) technológián alapuló távfelügyeleti, logisztikai és telemetriás rendszereit a felhasználók saját igényeiknek megfelelően használhatják, amiket jól lehet alkalmazni például a vagyon- és tűzvédelem, a segélyhívás, a személyellenőrzés, továbbá a gépjármű-felügyelet területén.
A MOHAnet tavaly 350 millió forint bevételt és 61 millió forint adózás előtti eredményt ért el. A 35 dolgozót foglalkoztató cég közlése szerint 2009-ben az adózás előtti eredmény 8 millió forint volt, míg a bevétel 250 millió forintot tett ki.
A cég úgy ítéli meg, hogy az M2M szektor nagy potenciállal rendelkezik: az előrejelzések szerint 2050-re nagyjából 70 milliárd M2M kapcsolat kialakítását várják a szakértők Európa-szerte. Ennek eddig csak az 1 százaléka valósult meg.
A cég szolgáltatásait mintegy 15 ezer felhasználó veszi igénybe, akiknek a MOHAnet közel 20.000 készüléket értékesített az elmúlt években viszonteladói hálózatán keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- A Foxconn Kínán belül is az alacsonyabb bérű helyekre telepít át
- Még mindig a SAS a legjobb munkahely
- WestLog DC: a Foxconn a legújabb bérlő
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- Marketing menedzsment céget vásárolt a SAS
- Informatikai portfólióját erősíti a Magyar Telekom
- 50 forintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- Lassulhat az informatikai piac növekedése a Hewlett-Packard szerint
- Előtérben az integrált humánügyviteli rendszerek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.