IT-piaci trendek, ahogy a Noreg látja: hiteles dokumentumok, e-számlázás, felhő alapú informatika
Az informatikai piac részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a dokumentumok hitelesítésére és a hitelességük ellenőrzésére fejlesztett kriptográfiai megoldásokra - derült ki a Noreg Kft ma tartott évértékelő sajtótájékoztatóján.
A Noreg, amely az üzletbiztonsági technológiák és szolgáltatások hazai szakértő vállalata tavaly megtartotta piaci pozícióját és a 2009-es évhez képest 15 százalékkal - 575 millió forintra - növelte árbevételét. 2010-ben a cég saját fejlesztésű termékeire, így például a Margaréta Kártyamenedzsment Rendszer fejlesztésére és piaci bevezetésére koncentrált. A várakozásoknak megfelelően alakult a vállalat adózás utáni eredménye, amely minimális csökkenést mutat az előző évhez képest. A vállalat teljes árbevételének 20 százalékát az úgynevezett PKI-alapú (Public Key Infrastructure) szolgáltatások, fejlesztések (Margaréta, eSign Toolkit) képezik, illetve további 20 százalék származik az IBM-ISS termékekhez kapcsolódó szolgáltatásokból és tanácsadásból. Emellett továbbra is jelentős igény mutatkozik a compliance-kötelezett vállalatok részéről a személyazonosság alapú biztonsági megoldások és a loggyűjtő és -elemző termékek iránt.
"Büszkék vagyunk arra, hogy saját fejlesztésű Margaréta Kártyamenedzsment rendszerünk már az elkészülte évében élesben üzemelt egy hazai ügyfelünknél, emellett jelenleg is több új telepítés van előkészítés alatt. Igen komoly elismerést jelent számunkra az is, hogy a Margarétának ítélte a "Legjobb Magyar Innováció 2010" díjat az év legnagyobb IT-biztonsági eseményeként számon tartott ITBN konferencia független, szakmai zsűrije" – mondta Dr. Kőrös Zsolt a Noreg Kft. ügyvezető igazgatója. "A tavalyi évben már bevált, saját fejlesztésű termékeinkre fókuszáló stratégiánkat szeretnénk idén is tovább vinni, annál is inkább, mert a hazai fejlesztés számtalan előnnyel jár a felhasználók részére."
A sajtótájékoztatón az elmúlt évi vállalati eredmények mellett szó esett az IT-biztonsági trendekről is, és ezek sorában hangzott el, hogy a piac részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a dokumentumok hitelesítésére és a hitelességük ellenőrzésére fejlesztett kriptográfiai megoldásokra. Az ügyfelek folyamatosan keresik költségeik csökkentésére irányuló informatikai megoldásokat, amelynek egyik útja lehet az elektronikus számlázásra történő átállás.
A virtualizált és cloud környezetek biztonsági hiányosságai egyre komolyabb akadályt jelentenek ezen költséghatékony megoldások bevezetésében, különösen a magasabb biztonsági szintet igénylő vállalatoknál és szervezeteknél. A Noreg abban tud támogatást nyújtani ügyfeleinek, hogy a fizikai infrastruktúrákban megszokott biztonsági szintet a virtualizált és felhő alapú környezetekben is meg tudják valósítani.
Kapcsolódó cikkek
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- A Cloud Manager 2.0 segítségével már Apple készülékekről is ellenőrizhetők a felhő alapú környezetek
- SUSE Linux Dell felhőben
- A Fujitsu csökkenti a saját felhő költségeit és kockázatát
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Új, felhőalapú videó-technológia TV-szolgáltatóknak
- Elérhető a Microsoft System Center 2012 kiadás előtti verziója
- D-Link DIR-605L – A világ első cloud routere
- Felhőszolgáltatás – Az új üzleti modell
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.