Synergon: kisebb bevétel és veszteség 2010-ben
Az elmúlt évet 15,353 milliárd forint konszolidált bevétellel és több mint 800 millió forint veszteséggel zárta a Synergon Informatika Nyrt., szemben az egy évvel korábbi 17,712 milliárd forint bevétellel és 223 millió forint adózott nyereséggel - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
A nemzetközi pénzügyi beszámolási standardokkal (IFRS) összhangban készült gyorsjelentés szerint a tavalyi bevételt nagyban befolyásolták az államigazgatási szektorban végrehajtott megszorító és takarékoskodási intézkedések, amit tetézett, hogy az őszi helyhatósági választások miatt az önkormányzatok és a felügyeletük alá tartozó közszolgáltatási intézmények is kevesebbet költöttek.
A társaság közleménye szerint az eredményt negatívan befolyásolta a tervezett székhelyváltozással összefüggésben a tervezetten felül elszámolt értékcsökkenési leírás, valamint egy szoftver termékre elszámolt értékvesztés.
A közlemény idézi Litauszki Róbertet, a társaság vezérigazgatóját, aki elmondta: a korábbi várakozásoknak megfelelően az év utolsó három hónapja sem hozott áttörést az informatikai piac, és a Synergon csoport számára.
Kifejtette: az államigazgatási és önkormányzati területet általánosságban véve még mindig a kivárás jellemezte. A vállalkozói szféra visszafogott beruházási kedve sem változott, pedig hosszú távon a biztonság, valamint a szervezeti és informatikai hatékonyságot érintő fejlesztések nem maradhatnak el.
A társaság április 29-én tartja éves rendes közgyűlését, amelyen az igazgatótanács nem javasolja osztalék kifizetését. A javaslatot az éves rendes közgyűlés módosíthatja. A társaság tavaly sem fizetett osztalékot.
A Synergon részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek, a papír csütörtöki záró ára 467 forint volt, míg az elmúlt 12 hónapban 450 és 788 forint között mozgott.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- A tűzoltóság elállt a Synergonnal kötött szerződéstől
- Megháromszorozta nyereségét a Dell
- Csökkent a Telenor Magyarország bevétele és profitja tavaly
- Erős negyedév a norvég Telenornál
- A Sony profitja 8,6 százalékkal csökkent
- Nőtt a Samsung Electronics profitja
- A Microsoft negyedéves profitja csökkent, de a vártnál nagyobb volt
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.
Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon.
Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció
Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.
Növeli európai termelési kapacitását a Schneider Electric
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kedden megnyitotta okosgyárát Dunavecsén. A 28.000 négyzetméteres épületben ötszázan dolgoznak majd.
GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora
A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a Mastercard közreműködésével idén négy tematikus forgalmi rangsort állított össze. A TOP15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő mellett ismét elkészült az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG lista, valamint a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőkről is rangsor készült. Ebbe a mezőnybe idén is 13 magyar webáruház került be.