GVH: kartellgyanú a navigációsszoftver-piacon
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 11 cég ellen indított eljárást, mivel egy térképszoftver értékesítése kapcsán - feltehetően - megsértették a versenytörvény versenykorlátozó megállapodások tilalmára vonatkozó rendelkezéseit - közölte a hivatal hétfőn az MTI-vel.
A GVH hétfőn eljárást indított a Hungaro Flotta Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a NAV N GO Kft., a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft., a EURONICS Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a VÖRÖSKŐ Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a BRAVOTECH Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a FŐFOTÓ Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a Speed Hungary Kft., az Extreme Digital Zrt., a METRO Kereskedelmi Kft. és az Office Depot Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
ellen. Első lépésként egyes vállalkozások székhelyén - előzetes értesítés nélküli - helyszíni szemlét tartottak a hivatal munkatársai.
A GVH rendelkezésére álló adatok alapján feltehető, hogy a Nav N Go Kft. és a Hungaro Flotta Kft. egyes navigációs szoftver termékekre határozott időre szóló kizárólagos forgalmazói megállapodást kötött egymással. Ebben a szoftverfejlesztő arra vállal kötelezettséget, hogy egyes navigációs szoftvereit adott időszakban csupán a Hungaro Flotta Kft. részére értékesíti
tovább-eladás céljából. Piaci információk szerint hozzávetőlegesen egy évig egyes, a Nav N Go Kft. által fejlesztett navigációs szoftver típusokat kizárólag a Navon márkajelzésű termékekkel együtt lehetett megvásárolni.
A Hungaro Flotta Kft. termékeit a webáruházakban sem lehet olcsóbban megvásárolni, mint a kiskereskedelmi láncokban, szakkereskedésekben, valamint az érintett termékek fogyasztói árai egészen máshogy viselkednek, mint a konkurens termékeké. Ennek a hátterében valószínűsíthetően az áll, hogy a vállalkozások a tovább-eladási ár rögzítésében megállapodtak. E magatartás mögött elsősorban - vélelmezhetően - a Hungaro Flotta Kft., illetve kiemelt kiskereskedelmi partnerei - a többi 9 eljárás alá vont cég - állnak.
A GVH gyanúja szerint e magatartásukkal az eljárás alá vontak feltételezhetően megsértették a versenytörvény versenykorlátozó megállapodások tilalmára vonatkozó rendelkezéseit.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a felsorolt vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás célja a tények tisztázása és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítása. A törvény szerint ezen eljárások lefolytatására 6 hónap ideje van a GVH-nak, de - az ügy bonyolultságától függően - két alkalommal szintén 6 hónappal meghosszabbítható.
Kapcsolódó cikkek
- Navigáció három dimenzióban
- Ingyenes iGO alkalmazás iPhone-ra a Vodafone-nál
- Mobil adatátviteli GVH-eljárást indított a Magyar Telekom
- Nevet váltott a Nav N Go
- A GVH engedélyezte, hogy GTS CE megvegye az Interware-t
- A fogyasztók megtévesztése miatt 200 millióra bírságolták az MTelekomot
- iGO My way szoftver iPhone-ra valós idejű szolgáltatással
- Uniós támogatás segítségével autóipari beszállítói területen fejleszt a Nav N Go
- Négyezer hamis Nav N Go iGO 8 GPS készüléket foglaltak le
- Teljesen új navigációs rendszert fejleszt a Nav N Go
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Öt elnökségi tag mandátumáról döntött éves közgyűlésén az IVSZ
Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége az idei, 2024. május 30-án tartott éves közgyűlésén öt elnökségi tag mandátumáról döntött, köztük a transzformációért felelős alelnöki tisztségről és a mikro, a kkv, a multi, valamint a nagyvállalati tagozatok elnökeiről. Négy elnökségi tag mandátumát meghosszabbították, míg a nagyvállalati tagozat új vezetőjének az újonnan belépő Magyar Posta Zrt. informatikai főigazgatóját, Leveleki Zsoltot választották meg.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.
Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon.
Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció
Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.
Növeli európai termelési kapacitását a Schneider Electric
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kedden megnyitotta okosgyárát Dunavecsén. A 28.000 négyzetméteres épületben ötszázan dolgoznak majd.