Szerzői e-könyv-kiadás: áldás vagy átok?
Jól eladott, sikeres írók ritkán vállalkoznak marketing fejtegetésekre. Most változott a helyzet: John Locke, az amerikai eladási listákon az első tízből két helyet is elfoglaló szerző közzétett egy tanácsadó kötetet. Címe: „Hogy adtam el egymillió e-könyvet öt hónap alatt?” (How I Sold 1 Million eBooks in 5 Months)
Megesett, hogy Locke a New York Times bestseller jegyzékén az első két helyet foglalta el. Könyve bevezetőjében közli a száraz tényt: egészen pontosan ő a nyolcadik szerző, akinek írásából az Amazon egymillió példánynál többet adott el. De ugyanakkor ő az első, aki nem kiadó közreműködéssel publikál, saját maga teszi közé sikerkönyveit. Úgynevezett self-publishing biznisz modellben gondolkodik – jelenti ki.
Könyve tulajdonképp ezzel a témával foglalkozik. Véleménye szerint a független könyvkiadás (tehát a kiadói munkaművelet mellőzése) lesz a jövő könyvkultúrájának alapja. Az első fejezet rögtön egy kiáltványszerű szöveg, mint mondja, egy start blogbejegyzés. Ilyesmik állnak benne: „Most még fanyalognak a szerzői kiadástól a könyvszakma nagyjai. De ne felejtsük a példákat: az IBM néhány százezerért megvehette volna a Microsoftot – elmulasztotta. A Microsoft könnyen kivásárolhatta volna z Apple-t – elnézték. A Decca, a legnagyobb angol lemezkiadó nem szerződött a Beatles-szel, úgy nyilatkoztak, ennek a zenekarnak nincs jövője a show-bizniszben – igazi melléfogás. De ne térjünk el a tárgytól. Két szó az, ami alapján állítom, hogy a jövő a self-publishing szisztémáé: elektronikus könyv!”
Véleményével szemben áll a múlt héten, a tekintélyes Reuters hírügynökségi portálon publikált helyzetjelentés. Itt arról számolnak be, hogy kezd az eredetileg demokratikus szándékú kezdeményezés, a szerzői kiadás segítése, a tervezett cél ellenkezőjébe fordulni. Ahelyett, hogy tisztességes szerzők normál munkája nyilvánosságra kerülne, az eredeti gondoltnak megfelelően, az oldalt elárasztják az önjelölt írók zavaros munkadarabjai, gyakran napi sűrűsséggel felpakolt, összeollózott hamisítványai. Egyszerű spaming, szemét, értelmes alkotások helyett – ez a fenyegető valóság. Az Amazon és versenytársa a Smashwords különböző technikákkal küzdenek a jelenség ellen, de egyre rosszabbul állnak a harcban. Mindkét cégnél felvetik az olvasói összefogás megnövekedett szerepét: talán a különböző közösségi oldalakra kihelyezett figyelmeztetések és kritikák segíthetnék a leendő vásárlót a fals vásárlások elkerülésében.
További részletek: Könyvkonnektor blog.
Kapcsolódó cikkek
- Akcióban az e-book: ötletfüzet elektronikus olvasáshoz
- 130 millió könyv az Apple iBookStore-ból
- Computex 2011: néhány újdonság a kiállításon
- Kindle e-könyv-olvasóra is kölcsönözhetnek a könyvtárak: de csak korlátozottan
- E-könyv vásárlás helyett menjünk e-könyvtárba!
- Magyarországon nem éri meg e-bookra váltani
- Internet Fiesta az olvasás éve jegyében
- Book Saver: A digitális könyvfaló
- Elektronikuskönyv-olvasókkal bővül az Országos Széchényi Könyvtár
- Év végén indul a Google könyváruháza
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.