A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. A legutóbbi Ipsos F&F - fiatal felnőttek körében készült - kutatás két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.
Egy 15-25 évesek körében végezett országos kutatás során összesen 600 fiatalt kérdeztek meg. A 2011 első negyedévében lezajló személyes felmérés két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.
A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Tízből kilenc fiatal ismeri az OTP, K&H, Erste és Raiffeisen Bankot. A fiatalok több mint 60%-a ismeri a Budapest Bankot, a CIB Bankot, a Citibankot, az MKB-t és az UniCredit Bankot.
A négy legismertebb bank (OTP, K&H, Erste, Raiffeisen) számít a legnépszerűbbnek és a legjobb minőségű szolgáltatást nyújtónak is. A 15-25 éves korosztály szerint a K&H a leginkább fiatalos bank. Míg a 15-19 évesek az OTP Bankot tartják a legmodernebbnek, addig a 20-25 évesek szerint ez a jelző a K&H Bankra illik leginkább. Bár az OTP Bank első helyen szerepel a fent említettek mellett egyediségben és megbízhatóságban is, ennek a pénzintézetnek a szolgáltatásait tartják a legdrágábbnak a többi bankkal szemben.
A megkérdezett fiatalok több mint fele rendelkezik folyószámlával. Az OTP Banknál a 15-19 évesek közül majdnem minden ötödiknek, a 20-25 évesek között minden harmadiknak van folyószámlája.
Amikor felsorolt mobiltelefon-márkák közül kellett választani, a legismertebbnek a Nokia, a Samsung és a Sony bizonyult, ezeket 10-ből 9 fiatal biztosan ismeri. Amikor a márkák felsorolása nélkül kérdezték a véleményüket, a válaszadók felének a Nokia jutott legelőször eszébe; ezt követte a Samsung és az LG. Érdekes, hogy míg a Nokiát elsőként említők között jelentősen több volt a férfi, addig a Samsungot jellemzőbben inkább nők nevesítették elsőként.
Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. Mindemellett azt gondolják róla, hogy magas minőségű, megéri az árát és nekik való.
Fiatalosságban és modernitásban az iPhone és a Nokia fej fej mellett végeztek, ám az iPhone-t a fiatalok 40%-a túl drágának tartja, ennyit nem adnának ki egy „mobilért”.
A megkérdezett fiatalok 93%-a rendelkezik mobiltelefonnal. Kétötödüknek van Nokia készüléke, amit sorban a Samsung (22%) és a Sony (13%) követ. A Samsung telefonnal rendelkezők körében magasabb arányban vannak a nők.
Kapcsolódó cikkek
- GfK: a digitális eszközöket használók fogyasztói szokásai eltérőek
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- A Nokia őrzi vezető szerepét az okostelefon-piacon
- Napi 20 percet interneteznek a mobilosok
- Oracle-felmérés: európai pénzintézetek informatikai hiányosságokkal
- Egyre több osztrák használja netezésre a mobiltelefonját
- A netezők ötöde naponta bejelentkezik egy közösségi oldalra
- Még alacsony az interneten bankolók aránya
- Szentendre a leginkább e-aktív magyarországi település
- Folyamatosan nő az interneten bankolók száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.