Egyre többen vásárolnak hordozható gépet

MTI Sajtóadatbank, 2011. november 25. 08:29

Azok közül, akik az elkövetkező fél évben számítástechnikai eszköz vásárlását tervezik, 67 százalék a laptopok, notebookok vagy netbookok, míg 15 százalék a táblagépek felé hajlik, asztali gépet 46 százalékuk választana a KutatóCentrum Tablet Reportja szerint.

    A felmérést ismertető közlemény alapján az asztali számítógépek korszakának még nincs vége, hiszen az internetezők 75 százaléka használ ilyen eszközt. Ugyanakkor már érezhető a mobilabb eszközök előretörése is.
    Laptopot, notebookot vagy netbookot az internetezők 53 százaléka használ, többnyire napi rendszerességgel. Köztük az átlagosnál magasabb arányban vannak a 35 évnél fiatalabbak, az újgenerációs telefont használók, a tanulók és a magasabb státusúak.
    A felmérésből kiderül az is, hiába mobil egy eszköz, a megkérdezettek kevesebb mint fele használja őket igazán mobilisan.
    A közlemény idézi Szőke Emíliát, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzserét, aki elmondta, az emberek nagy része nem hordozza a laptopját az otthona és a munkahelye között, igaz, a mobilitás már akkor is szerepet kap, ha csak a lakáson vagy az irodán belül szeretnénk más-más helyiségben használni gépüket.
    A férfiak és a nők között nagyok az eltérések: míg az erősebbik nem képviselőinek 57 százaléka használja a laptopját vagy notebookját legalább két helyen, addig a nőknek csupán egyharmada élvezi ki az eszköz hordozhatóságának előnyeit. Magas azok száma is, akik mind az asztali, mind a hordozható gépet igénybe vesznek: tízből négyen mindkét megoldást használják.
    A legtöbben e-mailezésre és információk keresésére használják a számítógépüket, majd pedig munkájuk során, leginkább hírek olvasására (77 százalék) és dokumentumok szerkesztésére (69 százalék). Szintén fontos eszköz, ha kikapcsolódásról van szó: a megkérdezettek több mint fele használja játékra, közösségi média oldalak látogatására és zenehallgatásra, de az internet alapú telefonálás lehetőségét is egyre többen (34 százalék) kiaknázzák.
    A táblagépek elterjedtsége még visszafogott, 100 internetezőből mindössze 1 használja ezt az eszközt, sőt, sokan vannak azok, akiknek ez az eszköz egyelőre fehér folt: a megkérdezettek 30-40 százalékának nem volt véleménye a tabletekről feltett kérdések kapcsán. A jelenlegi penetrációhoz képest azonban arányaiban dinamikus elterjedést prognosztizál az, hogy a megkérdezettek 4 százaléka tervezi, hogy fél éven belül beszerez egy táblagépet.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Prémium gaming élmény a felhasználóknak

A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.

2024. május 17. 19:28

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

Újfajta trendek az irodában

A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.

2024. május 17. 11:33

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59