A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
Crossan elmondta, hogy a Google ingyen nyújtotta szolgáltatásait a kulturális intézményeknek, teljesen kizárva a közvetlen pénzügyi megtérülés lehetőségét. Hogy mi vezet egy profitorientált céget ilyen lépésre? "Nem a jótékonyság vagy a PR-népszerűség az egyetlen szempont" - közölte Crossan.
A kultúra esete a pénzgyárral
"Természetesen működik egyfajta befektetési logika is - részletezte. - Ha jó a tartalom az interneten, ez a nyílt szabványok körülményei között jót tesz a webnek, jó a felhasználóknak. Ha pedig valaki olyasmibe fektet be, ami jó a webnek és a felhasználóknak, az busásan megtérül."
Vajon jó dolog-e, hogy a múzeumok és más nonprofit kulturális intézmények ilyen szoros együttműködést alakítanak ki egy, a Google-hoz hasonló pénzgyárral?
Abban természetesen nincs semmi új, hogy különböző vállalatok szponzorálják a művészeteket. Elizabeth Merritt, az amerikai múzeumok szövetsége által létrehozott Center for the Future of Museums nevű szervezet alapító igazgatója szerint a Google-féle támogatás csupán evolúciós lépcsőfok a múzeumok és a szponzorok közötti hagyományos viszonyban, és a múzeumoknak értő módon kellene felhasználniuk az ilyen jellegű kapcsolatokat.
Michael Lieber, a Jad Vasem informatikai vezetője szerint egyik középponti céljukkal - a lehető legszélesebb körben terjeszteni az információkat a holokausztról - találkozik a Google önként vállalt missziója, miszerint: "szervezetté kell formálni a világban létező információkat, és általánosan elérhetővé, illetve használhatóvá kell tenni őket".
Az Izrael Múzeumhoz hasonlóan a Jad Vasem is azonnali látogatószám-növekedést tapasztalt, amint az év elején megnyitotta weboldalát a nagyközönség előtt. Korábban évente mintegy 60 000-en ismerkedhettek meg a gyűjtemény anyagával, most ennyien keresték fel a virtuális tárlatot - egyetlen hónap alatt.
Kapcsolódó cikkek
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (1. rész)
- Új netes szolgáltatás: webkamerás temetési közvetítés
- Ingyenesen letölthető Heaven Street Seven-dalok Mikulásra
- Megírni és kiadni: könyvek otthonról
- Információs és közösségi portált készít a Klebelsberg Kultúrkúria
- Nem versenyzünk az internettel, hanem kínáljuk (2. rész)
- Nem versenyzünk az internettel, hanem kínáljuk (1. rész)
- Kárpát-medencei internetes műemléki adatbázis készül
- Google+ Oldalak - Kedvenc márkáink, üzleteink, művészeink a Google+ -on!
- Középkori angol írnokok online adatbázisát hozták létre
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.