A régi név megint szép lesz?
A gépeket azonban már nem a klubok tagjai, hanem az egyre nagyobb gyártó cégek készítették. Ezek viszont már ellátták használati utasítással a gyártott gépeket, így a klubok egy része eltűnt, másik része pedig átalakult. A tagság már nem ment el egy-egy összejövetelre, hanem elektronikus leveleket cserélt a SISOP (System Operator - a telefonközpontos szerepét ellátó személy) számítógépe segítségével. Ezek voltak az internetes levelezôklubok ôsei.
Azonban pont akkor, amikor az Internet gyors terjedése még a levelezôklubok létalapját is megkérdôjelezte, a mozgalom furcsa módon új erôre kapott. Az érdeklôdés abban a rétegben ébredt fel, amely korábban igyekezett elkerülni mindent, aminek köze van a számítógéphez - a nyugdíjas korúak körében.
A mai hatvanas, hetvenes korosztály a számítógépek tömeges elterjedésének kezdetén már nem akarta megtanulni e szokatlan eszköz használatát. Most mégis egyre többen belevágnak, hiszen a kapcsolattartás, a levelezés, a hasznos idôtöltés új minôségét teszi lehetôvé számukra. (Persze ez az Egyesült Államokra igaz, mert nálunk egy átlagos nyugdíjas nem vehet az egyhavi nyugdíjából komplett és eléggé korszerű gépet.)
A klubok szervezését olyanok kezdték el, akik még a korábbi klubok tagjai voltak, és nyugdíjba vonulásukkor idômilliomosok lettek. Tipikus eset a Las Vegas területén működô Sun City Summerlin Computer Club szervezése és élete. Hét éve alakult, 38 taggal. Közülük 14-en ma is aktívan részt vesznek a közösség életében, köztük az elnöknô, aki már húsz éve géphasználó. A jelenlegi tagok nagy többsége a klubban ült oda elôször a számítógép elé, aminek fô oka az volt, hogy levelezni akart, és az e-mail küldéséhez, fogadásához meg kellett tanulnia a komputer használatát. A klubban újraéledt a SIG (Special Interest Group), az azonos érdeklôdésűek által létrehozott csoportrendszer. Van csoportja az Excel-használóknak, a levelezôknek, az alkotó grafikusoknak stb. A tagdíj 20 dollár, amiért megkapják az évente tízszer megjelenô, 30 oldalas klublapot is.
Visszatérve cikkünk címére: ilyen klubok nálunk is lehetnének! És ahogy már húsz évvel ezelôtt is, íme a felhívás: hívjon fel, akit ez érdekel! (Telefon: 23-375-665)
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia szerint is lassult a fejlett mobilpiacok növekedése
- Nemzetközi elismerés a hazai IT oktatásnak
- Milliárdokat tervez fejlesztésre a Debreceni Egyetem
- ELTE: Cisco-díjas oktatási giga-hálózat
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- D-Link Felsőoktatási IP-fórum megújult üzleti megoldásokkal
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
7-Zip 24.05
Kitűnő, ingyenes tömörítő Windowshoz. Betömörítés / kitömörítés: 7z, XZ, BZIP2, GZIP, TAR, ZIP és WIM. Csak kitömörítés: ARJ, CAB, CHM, CPIO, CramFS, DEB, DMG, FAT, HFS, ISO, LZH, LZMA, MBR, MSI, NSIS, NTFS, RAR, RPM, SquashFS, UDF, VHD, WIM, XAR és Z.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.