Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben

Már mobilalkalmazásokon és a Facebookon is foglalható szállás

forrás Prim Online, 2012. február 15. 10:08

Az elmúlt években a hazai szállodák számára is egyértelművé vált, hogy az online jelenlét alapvetően hozzájárul a sikerhez: 2010-ben a hazai 3-5 csillagos szálláshelyek szobaéjszakáinak közel harmadát online foglalták. A webes értékesítés sikeréhez azonban csupán alapkövetelmény, de messze nem elegendő a megfelelő minőségű weboldal kialakítása. A fontosabb idei fejlesztési trendeket foglalja össze a BDOnline.hu alábbi összefoglalója.

A felmérés szerint a neten keresztül történő tájékozódás során az élen a szállodák és légitársaságok saját weboldalai szerepelnek, csupán a keresőoldalak előzik meg őket népszerűségben az egyéni utazók körében.

Tájékozódás és foglalás már mobilon is
A szállodaipar szereplőinek folyamatosan követniük kell a rohamosan változó piaci trendeket, így az online jelenléten belül már a mobilalkalmazásokra is érdemes figyelniük. Beszédes adat, hogy az egyéni utazók 30 százaléka nézett már meg mobilkészülékén utazással kapcsolatos videót, miközben az üzleti utazók 54 százaléka már túl van legalább egy, utazással kapcsolatos mobilapplikáció letöltésén.

„2012-ben robbanásszerűen fejlődni fognak a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások (pl: Facebook és mobilra optimalizált website-ok), amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek – vetíti előre Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. – Az érintőképernyő és a felhőalapú szolgáltatások folyamatos terjedésének köszönhetően az idei az érintőképernyős kultúra éve lesz, ami egyre interaktívabbá teszi majd a foglalási folyamatokat is. Ezért a szállodapiaci szereplők számára is kiemelt fontosságú lesz, hogy webes szolgáltatásaikat mobil-applikáció révén, illetve érintőképernyőn is elérhetővé tegyék, és azt minél több vizuális információval, képpel, videóval lássák el.”

Készpénztelenül

Egyre kevesebben egyenlítik ki a számlát készpénzzel, amit az internetes fizetési technológiák elterjedése és az azokat használó szolgáltatók (weboldalak, szállodai szolgáltatók) tovább gerjesztenek. A bankkártyás vagy az okostelefonról, fizetőprogramokkal való fizetés egyre népszerűbb – ha nem is tömeges méretű – lesz. Ezért az online fizetési lehetőség is egyre érzékelhetőbb versenyelőnnyé válik.

Megkerülhetetlenné válik a közösségi média
A legtöbb szálloda tovább növeli majd a közösségi médiára szánt költségvetését, ami egyre általánosabbá teszi, hogy a közösségi hálózatok immár ne csupán információközvetítő, illetve véleménymegosztó felületek legyenek, hanem a foglalási rendszereket is integrálják. Mindez a mobil platformok terjedésével elkerülhetetlenül együtt járó folyamat lesz.

Kedvezményes vásárlások
Az idei év a kedvezményes vásárlások éve lesz, a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd, amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A BDO szakembere azonban óvatosságra int: „A kuponos értékesítéssel azonban érdemes nagyon körültekintően bánni a szállodai piacon: okos tervezéssel ugyan alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére, tömegessé válása azonban visszaüthet, hiszen sok esetben nem a szálloda által megkívánt vendégkört éri el, ami súlyos márkaromboláshoz is vezethet.”

Új piaci rések felfedezése
A nagy nemzetközi célpiacok között jelentős trendformáló szereppel bír a gazdaságilag megerősödött Kína. A tehetős kínai turisták számára rengeteg személyre szabott luxusszolgáltatás jelenik meg az úgynevezett „long haul” desztinációknál – ilyen Magyarország is –, ezért ezen a területen kiemelten fontos lesz a hatékony marketing és az élményelemek kihangsúlyozása.

További lehetőség lehet más piaci területen mozgó mobilalkalmazásokhoz kapcsolódni. Erre jó példa az egészségtudatosság erősödése. Ma az emberek legmodernebb digitális eszközök segítségével tudják egészségi állapotukat ellenőrizni, mindehhez elég a megfelelő alkalmazást letölteni. Az emberek egyre kíváncsibbak saját testük állapotára, igénybe veszik azon szolgáltatásokat és technológiákat, amelyek ebben segítenek, és eközben szívesen osztják meg a tapasztalatokat valamely nyílt vagy zárt közösségben. Ez a jelenség, összekapcsolva a turisztikai szolgáltatásokkal (szálloda, csomagok), hatékony online értékesítéssel jelentős piaci rést nyithat a turizmus szereplőinek.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Telefonunk biztonsága a személyes biztonságunk

Az okostelefonok óriási segítséget jelentenek a hétköznapokban, és a munkától kezdve a szórakozáson át a pénzügyekig mindent intézhetünk rajtuk. Ezzel együtt azonban komoly veszélynek is kitehetjük magunkat – már ha nem figyelünk arra, hogy óvjuk a személyes adatainkat, és illetéktelenek ne férhessenek hozzá készülékünkhöz. Az alábbiak figyelembevételével nemcsak eszközünktől, hanem személyes adatainktól is távol tarthatunk másokat.

2024. május 11. 17:10

A Rakuten Viber visszatér a Formula E-be

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális vezetője örömmel jelenti be, hogy az ERT Formula E csapattal kötött új partnerség révén visszatér az ABB FIA Formula E World Championshipbe.

2024. május 11. 15:36

Copilot for Microsoft 365 már magyarul is

A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.

2024. május 11. 13:43

Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt

A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban. 

2024. május 11. 12:01

A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat

Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől. 

2024. május 11. 10:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36