A felhasználói élmény felpörgeti az NFC terjedését
A Mobiltárca Szövetség konferenciája átfogó képet adott az új technológiáról és szolgáltatásairól
A Mobiltárca Szövetség konferencia keretében mutatta be a közel, érintésnélküli kommunikációban rejlő lehetőségeket, ezek piacra gyakorolt hatásait, illetve a hazai ökoszisztéma helyzetét, fejlődését. A szakmai rendezvény minden eddiginél alaposabban járta körbe az NFC bevezetésével kapcsolatos technológiai, gazdasági és biztonsági kérdéseket. A szövetség tagjai megerősítették abbéli szándékukat, hogy a jövő év elejétől a mobiltárca szolgáltatás elérhetővé válik Magyarországon.
A budapesti konferencián több meghatározó hazai bank is képviseltette magát, amelyek közreműködése létfontosságú az ökoszisztéma felépítéséhez. Az NFC segítségével a pénzügyi tranzakciók mobilizálódhatnak, a plasztikkártyák beköltözhetnek az okostelefonba. Egy év múlva már több mint félmillió ilyen telefon lesz a hazai előfizetők kezében, amelyekkel legalább 20 ezer helyen lehet majd fizetni. Ezzel Magyarország – Lengyelországot követően – az elsők között lesz Európában, ahol a mobiltárca szolgáltatások elindulhatnak. Az első „éles” használatra még idén év végén sor kerül, a fogyasztók számára pedig 2013 első negyedévében válik elérhetővé a szolgáltatás.
A tömeges piaci használathoz kialakult ökoszisztéma szükséges, azaz a technikai és technológiai folyamatok kidolgozása mellett, olyan területeken is meg kell találni a közös nevezőt, mint az egységes szabványok, illetve biztonsági protokollok.
A Mobiltárca Szövetség június 12-én rendezett konferenciáját követő kerekasztal beszélgetésen az NFC technológiával és a tömeges alkalmazásával kapcsolatosan felmerülő kérdéseikre is választ kaphattak a részt vevők. A szakmai közönség számára egyértelmű lett, hogy eljött az NFC ideje, a technológia készen áll a kereskedelmi célú bevezetésre. A hazai kereskedelmi bevezetés sikeréhez pedig az iparági szereplők hatékony együttműködése és a fogyasztók tájékoztatása, edukálása a következő időszak egyik legfontosabb feladata.
A konferencia előadói voltak:
Pukler Gábor, Mobiltárca Szövetség
Vilmos András, Stolpan Kutatási és Technológiai Egyesület
Lisal David, OberthurTechnologies
Országh Örs, Magyar Telekom
Forrai Péter, OTP
Párkányi Péter, Mastercard
Hovanyecz Norbert, SuperShop
Lemák Gábor, Mobiltárca Szövetség
Kapcsolódó cikkek
- Ugrásszerű növekedést vár a Telenor a gépek közötti kapcsolatok terén
- iPhone-nal az egészségért: innovatív egészségügyi mérőeszközök a T-Mobile-nál
- Sportos „csomag” az igazi rajongóknak a T-Home-tól
- "Okoskutak" javíthatják a vízellátást Afrikában
- 50 új blogalkalmazás a Windows Phone Piactéren
- Hogyan felügyelje egy vállalat mobil eszközeit?
- Új, egyedi felhasználói felület LG okostelefonokra
- Tíz készülék tíz forintért a Telenornál
- A Tesco Mobile nem hárítja át a távközlési adót ügyfeleire
- Új Logitech napelemes billentyűzet Mac, iPad és iPhone eszközökhöz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.