A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
A kifejezés adatállományok - szövegfájlok, képek, videók - és szoftverek távoli számítógépeken történő tárolására utal. Ezekhez a távoli eszközökhöz a felhasználók interneten keresztül férhetnek hozzá, az általuk választott módon. Ez gyorsabb, olcsóbb, rugalmasabb és potenciálisan biztonságosabb, mint ha egy adott helyhez kötött számítástechnikai tárolási-hozzáférési megoldást alkalmaznának. Számos népszerű szolgáltatás - mint például a Facebook, a Spotify és a webalapú e-mail - cloud computing technológiákra épül. A felhőalapú megoldások tényleges gazdasági előnyei azonban abból fakadnának, ha a vállalkozások és a közszektor szélesebb körben használná őket.
Az új uniós stratégia szerint fontos, hogy kijussanak "a műszaki szabványok útvesztőjéből", és élvezni lehessen az átjárhatóság, az adathordozhatóság és a visszafordíthatóság nyújtotta előnyöket. Ennek érdekében a szükséges szabványokat 2013-ra ki kellene választani. Az EU támogatni kívánja az uniós szintű tanúsítványi rendszereket a felhőalapú szolgáltatást nyújtó megbízható szolgáltatók beazonosíthatósága érdekében.
Szintén figyelmet kíván fordítani Brüsszel arra, hogy biztonságos és tisztességes szolgáltatási feltételeket dolgozzanak ki a számítástechnikai felhővel kapcsolatos szerződésekhez. Az unió javaslattevő-végrehajtó intézménye a tagállamok és az ipar részvételével úgynevezett Európai Számítástechnikai Felhő Partnerséget akar létrehozni annak érdekében, hogy kihasználják a közszféra vásárlóerejét. Ez a szektor adja ugyanis az összes információtechnikai kiadás 20 százalékát, és ezzel a részaránnyal már befolyásolni lehet a felhőalapú szolgáltatások európai piacát - növelhető a felhőalapú szolgáltatást nyújtó európai szolgáltatók versenyképességi esélye, miközben olcsóbb és színvonalasabb e-kormányzati szolgáltatásokra nyílik mód.
Az Európai Bizottság számításai szerint az új stratégia segítségével 2020-ig 2,5 millió új európai munkahelyet lehet teremteni, és az uniós GDP éves szinten nettó 160 milliárd euróval - körülbelül 1 százalékkal - bővülhet.
Kapcsolódó cikkek
- Az ASUS AiCloud-dal elkészítheti saját „személyes felhő” tárterületét
- Kockázati tőke segíti a felhőbiztonságot
- A vízimentők felhő-alapú IT használata nemzetközi elismerésben részesült
- OpenStack-alapú, vállalati privát felhő megoldás a SUSE-tól
- Óriási változás megy végbe a Szilícium-völgy életében
- „Felhő-céget” vett a Xerox
- Szabályozási labirintus: egy páneurópai felhő bevezetése
- Felhőtévhitek és a valóság
- A Fujitsu élen jár a számítási felhő elterjesztésében
- Új osztott feldolgozási technológia a hatékony adatgyűjtéshez
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.