Csökkentené a szélessávú internet kiépítésének költségeit az Európai Bizottság
Az Európai Unió minden tagállamára kötelező szabályozási javaslattal állt elő kedden az Európai Bizottság: a kezdeményezés 30 százalékkal csökkentené a szélessávú internetes hálózatok kiépítésének költségeit.
A bizottság azt a célt tűzte maga elé, hogy 2020-ra minden család és vállalkozás legalább 30 Mbps sebességű internetes hozzáféréssel rendelkezhessen, legalább felük pedig 100 Mbps sebességű internetre fizethessen elő. Ennek költségeit a bizottság szakértői 200 milliárd euróra saccolják, a kedden ismertetett javaslat pedig ennek akár 30 százalékát is megspórolhatóvá teszi - véli a brüsszeli testület.
A bizottság szerint a szélessávú internet jelenti a telekommunikációs és digitális egységes piac gerincét, a hálózat kiépülését mégis lassítja a tagállamonként vagy esetleg megyénként, városonként eltérő adminisztratív kötelezettségek rendszere. A mai szabályok ártanak Európa versenyképességének - jelentette ki Neelie Kroes digitális területért felelős uniós biztos.
"Mindenki megérdemli a gyors, szélessávú internetkapcsolatot. Fel akarom számolni a bürokráciát, amely ezt megakadályozza. Az Európai Bizottság azt akarja, hogy az emberek gyorsabban és olcsóbban juthassanak széles sávú internethez" - hangoztatta Kroes.
A bizottság közleményében kiemeli, hogy jelenleg nincs olyan piaci mechanizmus, amely azt szabályozná, hogy a szolgáltatók hogyan vehetik igénybe más szolgáltatók már létező infrastruktúráját - például egy internetszolgáltató a telefoncégét - sőt egyes tagállamokban ezt a törvények kifejezetten ellehetetlenítik.
Egy bizottság forrás arra is rámutatott, hogy az uniós tagállamok kifejezetten kérték, hogy a brüsszeli testület álljon elő egy ilyen javaslattal, ugyanakkor számítanak arra, hogy lesz némi "morgolódás" a tagállamok részéről, hogy "Brüsszel már megint beavatkozik". Ennek ellenére a forrás szerint a tagállamok és az állampolgárok többsége is ezt akarja, és a józan ész is ezt diktálja.
Minek a kábelfektetéshez kétszer felásni egy utat feleslegesen? - fogalmazta meg a kérdést a név nélkül nyilatkozó bizottsági tisztviselő.
Kapcsolódó cikkek
- Rendkívül lassú az internet Kínában
- Rendkívül lassú az internet Kínában
- Tito titkos vezetéke vinné a szélessávú internetet a horvát szigetekre
- Tito titkos vezetéke vinné a szélessávú internetet a horvát szigetekre
- Fejlesztette digitális rendszerét Veszprémben az Invitel
- Fejlesztette digitális rendszerét Veszprémben az Invitel
- Van net Komlóskán
- Van net Komlóskán
- Új NetMánia internetcsomagok a T-Home-tól
- Új NetMánia internetcsomagok a T-Home-tól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.