Már a big data sem akadály- új verziójú csalás elleni megoldással lép a piacra az SAP

forrás: Prím Online, 2013. május 27. 11:04

Új megoldásával a szoftvercég egy olyan globális piacot céloz, mely egy becslés szerint évente 3,5 trillió dollárral rövidíti meg a fehér gazdaságot. A csalások felderítése, kivizsgálása és szabálytalanságok megakadályozása egyre nehezebb a folyamatosan növekvő adatok világában, az ún. big data környezetben. A szoftvercég ezért Fraud Management megoldását összekapcsolta a memória alapú technológiájával, a HANA-val, melynek köszönhetően valós idejű felderítést, kalibrációt, valamint szimulációs képességeket kínál az üzleti és közszféra számára.

Fókuszban a biztosítók

A csalások által az egyik leginkább sújtott szegmens a biztosítói terület. Becslések szerint világszerte az összes bejelentett káresemény kb. 15 százalékában történik biztosítási csalás. Hazánkban a jogosulatlan kárkifizetések több tízmilliárd forintot tesznek ki évente annak ellenére, hogy a biztosítási csalás hazánkban is bűncselekmény és következménye akár 10 évig terjedő szabadságvesztés is lehet.

Az SAP ezen küzdelemben kíván hathatós informatikai segítséget nyújtani a biztosítók számára kifejlesztett SAP Fraud Management for Insurance analitikai megoldása révén, amely automatizálja a csalások felderítését, javítja az esetek kivizsgálási hatékonyságát és gátolja a hamisított biztosítási események kifizetését.

Hazai felhasználási példák


Tóth Balázs, az SAP Hungary Kft. szakértője szerint a csalások kapcsán az egyik leggyakrabban a gépjármű-biztosítási terület merül fel. Ennek legjellemzőbb példái a megrendezett autóbalesetek, vagy valós balesetek bekövetkezése után visszamenőleges időponttal megkísérelt biztosítási szerződéskötések, a fiktív gépjármű javítási számlák benyújtásai, illetve a jogos igénynél magasabb összegű kártérítés igénylések. Az SAP szoftvere segítségével a megelőzés hatékonyabbá válhat, a szabályok, ismert minták és a prediktív analitikai módszerek együttes alkalmazása révén hibrid modelleket lehet kialakítani. Ezáltal olyan csalás észlelési stratégiát lehet kialakítani, amelyek az eddig láthatatlan vagy elfedett csalási mintákra is képes rámutatni az adatok széles körének valós idejű feldolgozásával. A megoldással lehetővé válik a teljes betekintés, a mintaadatok helyett teljes adatállományon történik meg az elemzés, csökkentve a téves következtetések levonásának esélyét. Felgyorsul a csalási módszerek változására történő reagálás, melyet a valós idejű kalibráció és a szimulációs képességek is segítenek.

A szakértő szerint az informatikai megoldás az igen összetett esetekben is segíteni tud. Ilyen lehet például a gépjármű-biztosítási csalások azon válfaja, ahol egészségügyi sérülések is történnek. Ekkor a káresemények szisztematikus, részletes és átfogó elemzése révén lehetőség nyílik ún. hálózati analízisre is, amely képes feltérképezni a vagyontárgyak, az egyes káresemények és a hozzájuk kapcsolódó szereplők (pl. károsultak, kárszakértők, orvosok) komplex viszonyrendszerét, lehetővé téve az összefüggések vizualizálását.
 

Kulcsszavak: SAP big data

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59