A felhasználók a kicsire és mobilisra szavaznak
Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint az emberek nem csupán egy eszközzel vannak állandó kapcsolatban, hanem függetlenül attól, éppen hol tartózkodnak, átlag 2,3 eszköz használnak. A magyarok átlaga is közelít a kettőhöz.
A közösségi térrel szinte állandó kapcsolatban vagyunk eszközeink segítségével, és itt főként a kis méret és a mobilitás dominál. Mobiltelefonnal már a legtöbb ember rendelkezik (82%), 66%-uknak pedig laptopjuk is van. A PC-k vagyis a nem mobilis kapcsolati eszköz egyre jobban kezdi elveszíteni népszerűségét (60%). A tabletek használata még kevésbé elterjedt: ez körülbelül 17% körül mozog.
A magyar lakosság körében még a PC-k vezetik a listát 73%-kal, 44%-uk rendelkezik laptoppal, és mindössze 4% tablettel. Az emberek számára egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy bárhol bármikor könnyedén kapcsolatba lépjenek ismerőseikkel, barátaikkal. És bár nálunk még nem történt meg a „helycsere”, a lakosság közel fele már mobilis eszközöket is használ.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A Ricoh folytatja piacvezető pozíciójának építését
- Egy tinédzsernek átlagosan 425 Facebook ismerőse van Amerikában
- Az Y-generáció digitális identitása
- Kik alkotják a nem internetezők táborát?
- Komoly problémát okozhatnak a változásokhoz nem adaptálható szoftverek
- X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Már 1,1 milliárd felhasználó a Facebookon
- Máshogyan, másra használják mobiljukat a hölgyek
- Minden negyedik PC védtelen
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.