Megújította az utastájékoztatást a Vértes Volán
Valós idejű forgalomirányítási és utastájékoztató rendszert állított üzembe kedden a Vértes Volán Tatán, Tatabányán és a két kistérség 18 településén.
Németh Tamás vezérigazgató elmondta, összesen 108 autóbuszba került tájékoztató panel, és 52 megállóban állítottak fel utastájékoztató oszlopot, amely megmutatja, hogy hány percet kell várakozni a járat érkezésére. A fejlesztés keretében Tatán felújítottak egy elhanyagolt, de forgalmas buszmegállót, Tatabányán pedig átszállóállomást építettek a kormányhivatal leendő épületének közelében.
Az országban elsőként a Vértes Volánnál működnek egy rendszerben a megállóhelyi tájékoztatóoszlopok, az autóbuszok fedélzeti kijelzői és a forgalomirányítást segítő központ.
Minden berendezést egy gyártó, a török Kenkart szállított, a kivitelezést a Tigra Computer- és Irodatechnikai Kft. végezte - tette hozzá a vezérigazgató.
Az utastájékoztató rendszer és a két ingatlanberuházás teljes költsége meghaladta a 320 millió forintot, amelyhez 272 millió forintos támogatást kapott a társaság uniós és magyar költségvetési forrásokból.
A Vértes Volán tavaly menetrendi és térképes útvonaltervező programot tett hozzáférhetővé honlapján a tatabányai helyi közlekedésről. Az útvonaltervezővel az adott megállótól végigvezethető, milyen járatokkal, mennyi idő alatt lehet eljutni a város különböző területeire. A program kiszámolja a menetidőt, és a gyalogos közlekedést is jelzi.
A Vértes Volán Zrt. évente 14 millió kilométert teljesít, 260 autóbuszt tart üzemben és 17 millió utazást bonyolít le. Dolgozóinak száma 736, közülük 405 autóbuszvezető.
fotó: mno.hu
Kapcsolódó cikkek
- Ázsiában a tajvaniak ragaszkodnak leginkább az okostelefonjukhoz
- A videojátékok felelős használatában segíti a szülőket egy új honlap
- A rendetlen íróasztal kreatívabbá tesz egy amerikai kutatás szerint
- Interaktív tájékoztatórendszer készült a Szegedi Vadaspark látogatói számára
- Közösségi oldalak: Ha nyár, akkor betörés
- Pekingben online platformot hoztak létre az internetes rémhírek ellen
- Közterületi információs terminálok segítik az eligazodást Vácon
- A vezetés közbeni SMS-ezés veszélyeire figyelmeztet Werner Herzog új dokumentumfilmje
- Átvágás a nyeremény klíma
- Duplájára nő az ingyenes wifipontok száma a XIII. kerületben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.