5 tipp a naprakész vállalati fájlkezeléshez

forrás: Prím Online, 2013. szeptember 2. 13:22

A Novell 5 hasznos tanácsot ad azt illetően, hogyan is lehet naprakész a vállalati fájlkezelés, miközben a mobil eszközök terjedésével nagymértékben megváltoztak a munkavégzési szokások.

A megváltozott eszközparkkal és felhasználói szokásokkal a vállalati informatikának is lépést kell tartania. Ezen eszközök felügyeletéről, illetve annak hiányáról gyakran szó esik a BYOD (Bring Your Own Device – privát eszközök munkahelyi használata) trend kapcsán. De mi a helyzet a bizalmas adatokat tartalmazó vállalati fájlokkal, amelyeket az alkalmazottak mindig, mindenhonnan szeretnének elérni, beleértve az okostelefonokat és tableteket is? Hogyan tudjuk egyszerre biztosítani a felhasználók számára szükséges szabadságot, ugyanakkor fenntartani a biztonságot és a megfelelőséget?

 

1. Ne tiltsuk az elérést!

 

A vezetők első kézenfekvő lépése a privát készülékek használatának és ezzel együtt a mobil eszközökről történő fájleléréseknek a teljes tilalma lehet. Fontos azonban figyelembe venni, hogy az alkalmazottak ezt egyszerűen meg tudják kerülni, így nagy valószínűséggel meg is teszik. Aki megszokta, hogy egy mozdulattal feltölti a nyaralás képeit egy webes megosztó oldalra, illetve mindenhonnan, minden eszközéről kényelmesen eléri a privát levelesládáját és fájljait, az nem könnyen mond le erről a – magánéletben már megszokott – kényelemről a vállalati biztonság kedvéért.

 

Ha a vállalati szabályzat nem engedi, hogy az illető a táblagépéről vagy a mobiltelefonjáról nyissa meg a vállalati fájlokat, akkor lementi azokat egy pendrive-ra, vagy elküldi a privát e-mail címére, hogy otthon is szerkeszteni tudja, vagy útközben alaposabban átolvashassa. A fájl így kívül kerül a biztonságos vállalati infrastruktúrán, ahol a cég biztonsági megoldásai már nem képesek megvédeni. Éppen ezért sokkal inkább célravezető, ha a döntéshozók a fájlhozzáférés tiltása helyett megfelelően szabályozott környezetet teremtenek a vállalati dokumentumok eléréséhez.

 

 

2. Tartsuk szem előtt a biztonságot és a megfelelőséget!

 

A mobil hozzáférések biztosítása során semmiképpen sem szabad elfeledkezni a cégünkre vonatkozó szabályokról. Több jogi vagy compliance előírás is kötelezi a szervezeteket arra, hogy az érzékeny adatokat a vállalati infrastruktúrán belül tárolják, valamint felügyeljék és monitorozzák a fájlokhoz való hozzáféréseket a szervezeten belül.

 

Mielőtt lehetővé tesszük a felhasználók számára a mobil hozzáférést a céges dokumentumokhoz, érdemes végiggondolni a vállalati működést érintő törvényeket és előírásokat, illetve a biztonság fenntartásához szükséges feltételeket. Célszerű ezeknek megfelelően megtervezni a változtatásokat, és kiválasztani a szükséges eszközöket. Egyszerűsíti a munkát, ha kifejezetten erre a célra kidolgozott megoldást választunk, mint amilyen például a Novell mobil fájlkezelési megoldása, a Filr.

 

3. Ne engedjük „házon kívülre” a fájlokat!

 

Egy felhőalapú tárhelymegoldás kézenfekvő lehet a rugalmas dokumentumeléréshez. Ez azonban hasonló biztonsági kockázatokat vethet fel, mint amikor a felhasználók a privát e-mail címeikre küldik át a vállalati fájlokat, hogy otthon is tudják használni azokat. Ráadásul egyúttal tetemes költségekkel is járhat, mivel a legtöbb felhőszolgáltatónál ingyen elérhető minimális mennyiségű tárhely nem elégíti ki egy teljes vállalat igényeit, így esetükben már jelentős összegeket kérnek a szolgáltatók.

 

Éppen ezért mindenképpen olyan megoldást érdemes keresni, amelynek segítségével az eredeti helyükön, biztonságos hozzáférésen keresztül érhetők el a fájlok.

 

4. Menedzseljük a mobil tartalmakat is, ne csak a mobil eszközöket!

 

Kiforrott megoldások léteznek arra, hogy a vállalatok a mobil eszközökre is kiterjeszthessék az eszközfelügyeletet. A Novell kínálatában elérhető ZENworks Mobile Management segítségével például egyetlen felügyeleti konzolról menedzselhető minden, a legnépszerűbb operációs rendszereket futtató mobil eszköz.

 

A mobil eszközök mellett a mobil tartalmak kezeléséhez is elérhető már olyan termék, amely kifejezetten vállalati felhasználásra készült. Ilyen például a „vállalati Dropbox megoldásként” is emlegetett Novell Filr, amellyel az alkalmazottak bárhonnan elérhetik a vállalati dokumentumokat, miközben a rendszergazdák a már meglévő tűzfalakat és hozzáférési jogokat használhatják a szervezet biztonságának fenntartásához.

 

5. Használjuk a meglévő eszközöket és erőforrásokat!

 

A jól felépített vállalati infrastruktúrákban megfelelően kialakított hozzáférési jogok és kvóták, tűzfalak, biztonsági másolatok, illetve katasztrófa utáni helyreállítási rendszerek gondoskodnak a biztonságról és a folyamatos működésről. Időt és energiát takarítunk meg azzal, ha ezeket a megoldásokat és szabályokat alkalmazzuk akkor is, amikor a fájlkezelést és -elérést kiterjesztjük a mobil eszközökre.

 

A Novell Filr például ezekre a rendszerekre, valamint a helyi fájlrendszerre épít, és az Active Directory vagy az eDirectory címtárakkal együttműködve segít a már kialakított felhasználói hozzáférések kiterjesztésében. Így a Filr-en keresztül elérhetővé tett mappákra és fájlokra ugyanazokat a felhasználói hozzáférések és szabályozásokat alkalmazhatjuk a mobil eszközökön, mint a házon belüli infrastruktúrában.

 

Ennek köszönhetően abban is biztosak lehetünk, hogy továbbra is eleget teszünk a szükséges biztonsági és compliance előírásoknak is, miközben a munkatársak számára lehetőséget kínálunk a hatékony munkavégzésre bárhol, bármikor, bármilyen készülékről.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.

2024. május 20. 10:27

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59