Gyökeresen átalakul a televíziós médiapiac az Ericsson szerint

MTI Sajtóadatbank, 2014. április 16. 09:21

Az Ericsson Media Vision 2020 tanulmánya szerint az elkövetkező hat évben gyökeresen átalakul a televíziós médiapiac.

Az elemzés azt feltételezi, hogy 2020-ra kilenc milliárdra nő a Föld lakosságának a száma, a médiatartalom szolgáltatására pedig 8 milliárd mobil szélessávú előfizetés és 1,5 milliárd digitális televíziózási lehetőséggel rendelkező háztartás tart majd igényt. Így a televíziós médiapiac forgalmi értéke a 2013-as 530 milliárd dollárról 2020-ra 750 milliárd dollárra nő. A bevételek súlypontja a tartalomtulajdonosok, műsorszóró vállalkozások, televízió-szolgáltatók és hálózatüzemeltetők felé tolódik el.
 

Az OTT (over-the-top - azaz a disztribútor kihagyásával közvetített videó, audio és más média tartalom) minden tartalomtulajdonos rendelkezésére áll majd a fogyasztók közvetlen eléréséhez - állapítja meg a tanulmány.
 

A fejlett régiókban megvalósul a "hálózatba kapcsolt társadalom", a hálózatra kapcsolt és videoszolgáltatást nyújtó készülékek sokasága pedig teljesen átalakítja a televíziózás élményét. A legnagyobb üzleti lehetőséget a tartalomszolgáltatás nyújtja, a felhasználók pedig az egyszerűsége miatt előnyben részesítik majd a csomagban kapott szolgáltatásokat.
 

A szélessávú adatkapcsolat felgyorsítja a fogyasztói szokások átalakulásának a folyamatát, kiegyenlítődik az arány az élő közvetítést és az igény szerint közvetített tartalmat fogyasztók között. A mobil szélessávú kapcsolatok gyarapodásával a mobil előfizetések is gyakorlatilag televíziós tartalomfogyasztókká lépnek elő.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05