Előre kell megváltani az e-matricát
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közlése szerint már felhajtáskor rendelkezni kell az érvényes e-matricával a díjköteles útszakaszokra, autópályákra, az ezt előíró rendelet már évek óta hatályos.
Népszabadság pénteki számában megjelent cikk szerint elvesztették a napon belüli utólagos autópályadíj-fizetés lehetőségét az autósok, motorosok, mivel a NÚSZ november 3-án szolgálatba állította informatikai rendszerének legfrissebb fejlesztéseit, így a kamerák által beolvasott rendszámokat már nem csak naponta egyszer vetik össze az úthasználati jogosultságokat tartalmazó adatbázis tartalmával. Korábban minden nap éjfélig válthatták meg büntetlenül az e-matricájukat azok, akik a fizetős útra kanyarodás előtt elfelejtettek fizetni az út használatáért. A lap úgy tudja, az állami útdíjszedő egyelőre óránkénti frissítést állított be.
A NÚSZ erre reagálva közölte: az elmúlt években tévesen rögzült úthasználati szokások megváltoztatása érdekében folyamatos tájékoztató kampányokon keresztül hívták fel arra a figyelmet, hogy az e-matricát előre kell megváltani.
Az útdíjszedési rendszerek idei fejlesztései között szerepel az e-matricás és az e-útdíjas díjellenőrzés integrációja - írja a NÚSZ válaszában, hozzátéve: ennek során a közel másfél évtizede kialakított e-matricás ellenőrzési rendszert harmonizálják a csúcstechnológiás HU-GO e-útdíjas rendszerrel.
A fejlesztésnek köszönhetően az e-matricás ellenőrzési rendszer működése egyre hatékonyabbá válik, a folyamat eredményeként pedig az európai színvonalú e-útdíj rendszer technológiai szintjén fogják egységesen működtetni a valós idejű díjellenőrzést - írják. A technológia alkalmas arra, hogy az ellenőrzési pontokon érzékelt adatok – rendszám, idő, helyszín – azonnal összevethetőek az értékesítési rendszerben rendelkezésre álló valós idejű adatokkal - fejtette ki a NÚSZ.
Az idei lekönyvelt e-matricás – személygépkocsi, motorkerékpár, autóbusz – pótdíjbevételek összege mintegy 2 milliárd forint.
Kép: wikipédia.prg
Kapcsolódó cikkek
- Frissült a HU-GO Mobil alkalmazás
- A szomszédban készül a repülő autó
- Az év informatikai fejlesztésének választották a HU-GO e-útdíj rendszert
- A jövő autói a levegőben róhatják útjukat
- Világsiker a magyar fejlesztésű elektromos kormánymű
- A finnek érdeklődését keltette fel a magyar e-útdíj rendszer
- Már a gépkocsik is a hackerek fókuszába kerültek
- Kiváltságok a német utakon az elektromos autóknak
- Hamis szoftvereket talált négy autószerelő műhelyben a NAV
- Jövőre kezdik meghódítani az angol utakat a vezető nélküli autók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.