Még mindig menő albumot hallgatni

A minőség a döntő tényező

Czipperer Dia, 2014. november 24. 17:13

Bár egyre inkább uralkodnak a lejátszási listák, úgy tűnik, még mindig sokan döntenek a komplett albumok mellett, főleg, ha az Hi-Res Audio minőségű.

A zenét vásárlók többsége még mindig szívesebben hallgat meg egy teljes albumot, és nem csak egyes számokat válogat. A minőség azonban döntő tényező: legtöbben a Hi-Res minőség esetén ragaszkodnak az albumokhoz.

 

 

A Sony Europe statisztikái szerint a Hi-Res Audio letöltések száma 2014 áprilisa óta 11%-ról 53%-ra növekedett, és most  szeptember volt az első olyan hónap, amikor több mint a bevétel felét adták.

 

Nem kell tehát temetni az albumokat, hiszen az emberek inkább a minőség alapján döntenek. A felmérés szerint az albumok eladása megugrott, amely jelentős mértékben köszönhető annak, hogy egyre több anyag érhető el jó minőségben.

 

A zeneletöltők 49%-a gyakran végig szokta hallgatni a teljes albumot. Persze ez nem azt jelenti, hogy különálló számokat vagy lejátszási listákat nem hallgatnak. Négyből egy ember (24%) pedig öt-tíz albumot is vásárol három hónapon belül.

 

A Qobuz zeneletöltő szolgáltatóval közösen végzett kutatás arra is rávilágít, ha az embereknek választaniuk kell, 84%-uk dönt a tömörített verzióval szemben a Hi-Res Audio minőség mellett.

 

A High-Resolution Audio magasabb mintavételi frekvencián kódolja és játssza vissza a zenét, mint a CD. Az előadók gyakran veszik fel az albumaikat Hi-Res minőségben (24bit/96kHz), aztán mixelés után a CD-re és a letöltésekhez már tömörítve készülnek el a zeneszámok (16bit/44.1kHz). A Hi-Res Audio minőségű felvételek azonban stúdió minőségben szólnak, így a hallgatók közelebb kerülnek az eredeti felvételhez és az előadó szándéka szerinti hangzáshoz.

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05