A mobiltelefon Vietnam legnagyobb exportterméke

MTI Sajtóadatbank, 2015. január 28. 09:22

A rangsorban a második helyen a textilek és ruházati cikkek, a harmadikon pedig a számítógépek és alkatrészeik állnak. Az EU tavaly 8,45 milliárd dollár értékben importált mobiltelefonokat és -alkatrészeket Vietnamból, 3,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Tavaly a 2013-eshez képest 11,1 százalékkal, 2,36 milliárd dollárral 23,6 milliárd dollárra emelkedett Vietnam mobiltelefonok és -alkatrészek exportjából származó bevétele. Ez a termékcsoport adta a legnagyobb exportbevételt. A rangsorban a második helyen a textilek és ruházati cikkek álltak 20,9 milliárd dollárral, a harmadikon pedig a számítógépek és alkatrészeik 11,4 milliárd dollárral. Lábbelik exportjából 10,3 milliárd dollár, tengeri élelmiszerek kiviteléből 7,8 milliárd dollár, nyersolaj kiviteléből pedig 6,9 milliárd dollár bevétele származott az országnak.

Az Európai Unió 2014-ben 8,45 milliárd dollár értékben importált mobiltelefonokat és -alkatrészeket Vietnamból, 3,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ebben a termékkategóriában az EU Vietnam legnagyobb kereskedelmi partnere 36 százalékos részesedéssel. Az Egyesült Államokba Vietnam mobiltelefon és -alkatrészexportja tavaly duplájára, 1,54 milliárd dollárra emelkedett. Vietnam 2,14 milliárd dollár kereskedelmi mérlegtöbbletre tett szert 2014-ben 150,19 milliárd dollár exportbevétel és 148,05 milliárd dollár import után.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05