Három NetIQ tipp az egyszerűbb felügyeletért

forrás: Prím Online, 2015. január 29. 10:22

A legtöbb informatikai szakemberre egyre több feladat hárul napjainkban, ezért érdemes felkutatni és bevezetni azokat az eszközöket, amelyek egyszerűbbé teszik ezeket a műveleteket. Az erőforrások, az adatok, az informatikai szolgáltatások és a felhasználók felügyelete különösen időigényes feladatnak számítanak. A téma egyik hazai szakértője, a NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet a felügyeleti és ellenőrzési teendők egyszerűsítésével és automatizálásával kapcsolatban segít néhány tanáccsal.

A folyamatok automatizálásával és központosításával egyúttal a felhasználók számára is egyszerűbb és biztonságosabb hozzáférést garantálhatnak a szervezetek a kulcsfontosságú információkhoz, valamint csökkenthetik a kockázatokat és könnyebben teljesíthetik a megfelelőségi előírásokat.

 


1. Tegyük egyszerűbbé a felhasználók dolgát!


Ha a felhasználók számára egypontos bejelentkezési lehetőséget (SSO) biztosítunk, akkor nem kell több különféle jelszót megjegyezniük a különböző vállalati alkalmazásokhoz. Ezáltal egyszerűbben elérik a munkájukhoz szükséges programokat és adatokat, és könnyebben betartják az erős jelszavak használatára vonatkozó előírásokat.


Hasonló lehetőségeket nyújt a NetIQ SecureLogin fejlett jelszókezelési szolgáltatása, amelynek használatával a felhasználóknak elég egyetlenegy felhasználónévvel és jelszóval belépniük bármely, a hálózaton lévő gépre ahhoz, hogy jogosultságaiknak megfelelően, automatikusan hozzáférjenek a munkájukhoz szükséges alkalmazásokhoz. A megoldás egyszerűen integrálható az alkalmazásokkal, így minden, a vállalatnál használt program esetében biztonságos belépést és erős hitelesítést garantál.


Arra az esetre, ha a felhasználók mégis elfelejtenék, vagy többször is rosszul írnák be jelszavaikat, önkiszolgáló jelszó-helyreállító megoldással tehetjük egyszerűbbé számukra az új jelszó igénylését. Egy ilyen eszköz bevezetése egyúttal a helpdesk részleg munkaterhelését is csökkenti.

2. Cseréljük le a manuális adminisztrációs folyamatokat!


Számos olyan feladatot végeznek az IT szakemberek, amelyeket egy szofisztikált megoldás képes helyettük automatizáltan kivitelezni. Érdemes áttekinteni, mely folyamatokat válthatunk ki a megfelelő szoftverekkel, hogy a szakértők időt és energiát takaríthassanak meg, és a valóban fontos dolgokra koncentrálhassanak!


Egy fejlett személyazonosság-kezelő rendszer, mint például a NetIQ Identity Manager képes a legtöbb, felhasználói adminisztrációhoz kapcsolódó feladatot levenni az IT-szakemberek válláról. Az ilyen megoldások olyan workflow modult tartalmaznak, amely segítségével a vállalatok a teljes felhasználói életciklusra kiterjedően kialakíthatnak folyamatokat, a regisztrációtól kezdve egészen a kilépésig. Ezek alapján már egyszerűen automatizálhatók a jogosultság-igénylési és -visszavonási tevékenységek, teljes körűen kiváltva a kézzel végzett munkát. Ezáltal csökkennek az adminisztrációs költségek, nő a biztonság, és az ellenőrzés is könnyebbé válik.


A fenti megoldás a hagyományos szervezeti infrastruktúrán belül segíti az adminisztrációs feladatok csökkentését, de a megfelelő eszközzel a felhőben is hasonlóan egyszerűen kezelhetők a felhasználói hozzáférések. A NetIQ CloudAccess például automatikus felhasználói jogosultságkezelést és -visszavonást kínál a legnépszerűbb felhőszolgáltatások vállalati használatához, beleértve az Office365, a Google Apps és a Salesforce rendszereket.


3. Használjuk az ajánlott konfigurációkat!


Azzal is rengeteg időt és energiát takaríthatunk meg, ha a rendszerek konfigurálását, illetve a beállítások folyamatos ellenőrzését és esetleges frissítését is „profi segítségre” bízzuk. A NetIQ Secure Configuration Manager megvizsgálja a vállalat rendszereinek konfigurációit, és összeveti azokat a saját adatbázisában található ajánlásokkal, amelyeket a NetIQ szakemberei folyamatosan napra készen tartanak a legjobb gyakorlatoknak és a compliance követelményeknek megfelelően. Ennek köszönhetően a szervezetek folyamatosan naprakész riportokkal rendelkezhetnek a rendszerek állapotával kapcsolatban, ráadásul a megoldás az ajánlásoknak megfelelő módosítások elvégzésében is segítséget nyújt. Így kevesebb feladat hárul az informatikai szakemberekre, valamint a hibalehetőségek száma is alacsonyabb lesz.

A feladatok automatizálásával jelentős mértékben csökken az emberi hibák esélye. Ezáltal az automatizálás nemcsak arról gondoskodik, hogy a munkatársak a feladatokat maradéktalanul teljesítsék, hanem arról is, hogy minden feladatot pontosan és helyesen végezzenek el.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor. 

2024. április 24. 14:46

Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI

Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.

2024. április 24. 13:11

Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak

A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit. 

2024. április 24. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50