Elfogadta a netsemlegességről szóló szabályozást az amerikai kommunikációs hatóság

MTI Sajtóadatbank, 2015. február 27. 11:03

A netsemlegességet szavatolni hivatott szigorú szabályozást fogadott el csütörtökön az Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága (FCC).

A demokrata többségű  testület által elfogadott szabályok megtiltják a szélessávú szolgáltatóknak, hogy leállítsák vagy lassítsák a forgalmat, vagy hogy fizetség fejében egyes szolgáltatókat olyan előnyben részesítsenek, amelynek eredményeképpen azok szolgáltatásai másokénál gyorsabban juttathatnák el a fogyasztóhoz.
 

A határozat nyomán a kábel- és telekommunikáció-szolgáltatók a várakozások szerint bírósági eljárások sorozatát kezdeményezhetik majd, azt kifogásolva, hogy a szabályozás visszafogja a beruházásokat az ágazatban, és hogy az ellentétes a fogyasztók érdekeivel.
 

Az új szabályozást egyéves küzdelem előzte meg a kábel- és kommunikációs társaságok, illetve a netsemlegesség támogatói között. Az FCC a szabályozás kidolgozása során mintegy 4 millió kommentet kapott. A hatóságot Barack Obama amerikai elnök arra szólította fel, hogy a lehető legszigorúbb szabályokat fogadja el a netsemlegesség érdekében.
 

Egy szövetségi bíróság a netsemlegességre vonatkozó szabályozás korábbi változatát tavaly januárban elvetette. A testület arra a megállapításra jutott, hogy az FCC-nek ugyan van joghatósága a széles sáv felett, ám a kommunikációs bizottság helytelenül járt el, amikor közüzemként próbálta meg kezelni az internet-szolgáltatókat, akikre ehelyett az információszolgáltatások kategóriájára vonatkozó rugalmasabb szabályozás vonatkozik.
 

Az FCC ezt követően - a hagyományos telefonszolgáltatáshoz hasonlóan - a telekommunikációs szolgáltatások szigorúbban ellenőrzött fajtái közé sorolta át a vezetékes és a mobil széles sávot. A változtatás lehetővé teszi a kommunikációs hatóság számára, hogy a fogyasztók és a versenytársak érdekeinek nevében fellépjen a szélessávú és a tartalomszolgáltatók között megkötendő megállapodások ügyében.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09