Cross FM néven indulhat új rádió Budapesten
A jelenleg használaton kívüli Budapest 98,6 MHz-en indulhat új körzeti közösségi rádió Cross FM néven, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Manna Vision Media Kft. ajánlatát nyilvánította nyertesnek eheti ülésén. Napokon belül véleményezhetők lesznek a 90,9 MHz és a 99,5 MHz fővárosi frekvenciák pályázati felhívásainak tervezetei. A testület túl hangos reklámok miatt bírságot szabott ki két kereskedelmi televízió szolgáltatójára.
Döntések fővárosi körzeti közösségi rádiós frekvenciák ügyében
A Budapest 98,6 MHz-es körzeti rádiós frekvencia közösségi célú hasznosítására kiírt pályázati eljárásban két vállalkozás – a Manna Vision Media Kft. és a Scaletta Kft. – nyújtott be ajánlatot. A pályázati felhívásban részletezett szempontrendszer alapján a Médiatanács az előbbi pályázót nyilvánította nyertesnek, amely Cross FM néven tervezi a műsorsugárzást. A hatósági szerződés megkötésére 45 nap áll rendelkezésre, ami után a szolgáltatónak 120 napja lesz az adás megkezdésére. Az új rádió a pályázatában megjelöltekkel összhangban elsősorban felekezetközi hitbéli értékrendet közvetítő, családcentrikus csatorna kíván lenni, hírekkel, magazinműsorokkal és minőségi könnyűzenei kínálattal, a helyi és tematikus közösségekkel együttműködve.
A Médiatanács elfogadta a Dél-Budapest 90,9 MHz és a Budapest 99,5 MHz körzeti rádiós frekvenciára vonatkozó pályázati felhívások tervezeteit, a dokumentumok június 26-ától olvashatók a hatóság honlapján.
Bírság túl hangos reklámok és a vállalttól eltérő műsorrend miatt
A testület 600 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte két kereskedelmi televízió, a TV4 és a Galaxy4 – a vizsgált időszakban még 4-es csatorna és Galaxy TV – médiaszolgáltatóját, miután az az év első negyedévében a két csatornán összesen tizenkétszer tett közzé túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest. A médiatörvény a nézők védelme érdekében egyértelműen előírja, hogy a reklámok, televíziós vásárlást célzó műsorszámok, műsorelőzetesek, illetve az ezekre vonatkozó figyelemfelhívás hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.
A debreceni helyi közösségi FM90 Campus Rádió szolgáltatójára a Médiatanács 80 ezer forint bírságot szabott ki, ugyanis az a vizsgált áprilisi adáshéten a szerződésében vállaltnál kevesebb szöveget, helyi műsorszámot, illetve rövidebb időtartamú hírblokkot sugárzott, valamint túllépte az ismétlések maximális arányát is. Nem teljesítette a közszolgálati műsorszámokkal kapcsolatos vállalását és az erre vonatkozó törvényi minimumkövetelményt sem. A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre bátrabban mobilinterneteznek a magyarok uniós országokba utazva
- NMHH Médiatanács: 110 millió forint közösségi tévék, rádiók műszaki fejlesztésére
- NMHH: Retro Rádió néven indulhat majd az új országos kereskedelmi rádió
- A Magyar Telekom reagálása az NMHH határozatára
- NMHH: Visszaélésekre alkalmas, ha SMS-üzenettel telefonegyenleget lehet feltölteni
- Médiatanács: összesen 45,7 millió forint hangjáték- és online sorozatokra
- A Médiatanács döntött az országos kereskedelmi rádiós pályázat nyerteséről
- Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban
- Átadta az NMHH elnöke az idei Magyari Endre-díjakat Győrben
- Ugrásszerűen megnőtt a hatvan éven felüli internetezők száma
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.