A döntéshozók fele szerint a mesterséges intelligencia veszélyezteti a munkahelyeket a pénzügyi szektorban

forrás: Prím Online, 2019. december 3. 15:40

Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya szerint a magyarországi vállalatok 57%-a magas- vagy nagyon magas fokon digitalizált megoldásokkal kezeli kintlévőségeit. Minden második megkérdezett cég jelezte, hogy a fizetési felszólítás folyamata nagyrészt vagy teljes egészében digitalizált a vállalatánál – derült ki a 17 országban elvégzett, 3400 megkérdezett szakértő álláspontját összesítő tanulmányból. 

A vállalatok döntéshozói a mesterséges intelligenciáról Magyarországon és Európában egyaránt szélsőséges véleménnyel rendelkeznek. A hazai megkérdezettek 54%-a gondolja úgy, hogy az MI veszélyezteti a munkahelyeket a kintlévőség-kezelés területén, míg Európában a megkérdezettek 47%-a vélekedett hasonlóan. 36-36% úgy érzi, hogy ez a technológia teljesen túlértékelt, és 16% (Magyarország), illetve 19% (Európa) tudja elképzelni, hogy a mesterséges intelligencia teljes mértékben el tudja végezni a kintlévőség-kezelési feladatokat.

 

Magyarországon 22% a késedelmes vagy ki nem fizetett számlák aránya. A cégek képviselőit arról is megkérdezték, hogy ezek milyen következményeket okoznak vállalatuk számára. A válaszadók leggyakrabban a profitkiesést (52%), a pénzforgalmi gondokat (41%) és a magasabb fizetendő kamatköltségeket (42%) említették. Ezen következményekre a vállalatok 31%-a áremelésekkel, 27%-a a befektetések leállításával, 23%-a pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. Minden ötödik magyar cég (19%) konkrétan veszélyben is érzi a működését a mindennapi fizetési problémák miatt.

 

Kraszna Tamás, az EOS Magyarország fedezetlen követeléskezelési osztályának vezetője kiemelte, hogy a követelések gyors és szakszerű kezelése hatással van a gazdaság egészére: „Fontos, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. A törlesztéseket jelentősen meggyorsíthatják a digitális fizetési módok, amelyeket a kutatás adatai alapján jelenleg 4 magyar vállalat közül csupán egy kínál fel ügyfeleinek. Ezek közé tartoznak az online fizetési platformok, a mobiltárcák, de láttunk olyan európai vállalatot, amelynél lehetséges akár kriptovalutában is törleszteni a kintlévőséget” – mondta el a kutatás kapcsán Kraszna Tamás.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05