Az Oracle vásárolta fel a Sunt
A kaliforniai Redwood Shoresben székelő Oracle 9,50 dolláros részvény árfolyamon vásárolja meg a szoftverfejlesztő óriásvállalatot, ami 42 százalékos felárat jelent a részvény múlt pénteki 6,69 dolláros záróárfolyamához képest. A Sun forgóeszközei és adósságának leszámításával a tranzakció értéke 5,6 milliárd dollárra tehető.
Az IBM 9,40 dolláros árfolyamot ajánlott a Sun részvényeiért, de a tárgyalások a hónap elején kudarcba fulladtak. A Sun kevesellte az árat és megvonta az IBM kizárólagos ajánlattételi jogát, mire az visszalépett vásárlási szándékától.
A kaliforniai Santa Clara városban székelő Sun a számítások szerint 1,5 milliárd dollárral növeli az Oracle konszolidált nyereségét az első évben, majd több mint kétmilliárd dollárral a második évben.
A webes és mobil alkalmazások kifejlesztésére használt Java programozási nyelv szerzőjeként ismert Sun nagy veszteségei ellenére is vonakodott feladni függetlenségét. Hatalmas értékesítési árbevétele ellenére - ez az elmúlt négy negyedben 13,3 milliárd dollár volt - a vállalat képtelennek bizonyult tartós eredmény felmutatására és összességében 1,9 milliárd dollárt veszített az elmúlt 12 hónap alatt.
Elemzők kételkedtek abban, hogy a vállalat képes lenne megállni a saját lábán és nem tartották azt sem valószínűnek, hogy újabb vevő jelentkezne az IBM visszalépését követően. Az IBM-mel folytatott tárgyalások versenyjogi aggályokat is felvetettek, mivel a két cég együttesen 52 százalékát felügyelte volna a 3,1 milliárd dolláros mágnesszalagos adattároló piacnak. Az Oracle és a Sun tevékenysége között kevesebb az átfedés: az Oracle fő tevékenysége az adatbázis-kezelő szoftverek fejlesztése, a Sun Solaris operációs rendszere pedig a legfőbb üzemeltetési platformja az adatbázis-kezelő szoftvereknek.
A Sun-IBM egyesülés április elején sikertelenül zárult, így a vállalatnak új befektető után kellett néznie. Az akkori találgatások a Ciscót vagy esetleg a Hewlett-Packardot jelölték meg lehetséges partnerként.
Kapcsolódó cikkek
- Oracle: vége a válságnak
- Megújult az Oracle partnerprogramja
- Az Oracle többé már nem szoftvercég: befejeződött a Sun felvásárlása
- Az EU feltétel nélkül jóváhagyta az Oracle-Sun egyesülést
- EU-meghallgatás Oracle-Sun ügyben december 10-én
- Az EU kifogásolja az Oracle Sun egyesülést
- Az EU figyelmezteti az Oracle-t a Sun felvásárlása miatt
- Amerikában jóváhagyták az Oracle-Sun egyesülést
- A Sun részvényesei megszavazták az Oracle felvásárlást
- 1000 főt épít le az Oracle Európában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.