Gesztusvezérelt szoftver, avagy Magyarország, mint innovációs nagyhatalom
Mobilitás és Multimédia Innovációs TechShow - először Magyarországon
Idén először került megrendezésre a hazai infokommunikációs fejlesztéseket felvonultató „Mobilitás és Multimédia Innovációs TechShow”. A Jövő Házában megrendezett kiállításon és konferencián a résztvevők kipróbálhattak gesztusvezérelt szoftvert, 3-dimenziós képernyőt és virtuális valóság alkalmazást. A Mobilitás és Multimédia Klaszter által rendezett eseményen bemutatták a hosszú távú mobiltechnológiai és újmédia országstratégia ajánlást is.
Mobil és újmédia országstratégia 2020-ig
„Fel kell ismernünk a paradigmaváltást: felértékelődött a vizualitás és a valósidejűség, a mai fiatalok már mindent képernyő előtt, online üzemmódban csinálnak.” – mondta Dr. Magyar Gábor, Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület Médiainformatikai Szakosztályának elnöke, hangsúlyozva, hogy ha az új médiára kellően nagy hangsúlyt fektetünk, akkor ez a magyar kreativitással ötvözve húzóágazattá válhat Magyarországon.
Dialógusban a kockázati tőkések, kormányzati tisztviselők és innovációs menedzserek
A kiállítás mellett rendezett szakmai konferencián innovációs szakemberek, kormányzati tisztviselők és kockázati tőkebefektetők vitatták meg a hazai kutatás-fejlesztés és innováció lehetőségeit és hosszú távú céljait. A Stratégia-Jövő, avagy a tudatos jövőépítés című blokkban az üzleti és kutatói oldal, valamint a kormányzati oldal képviselői osztották meg egymással tapasztalataikat és vízióikat, a Tőke szekcióban a tőkét keresők és kínálók ültek le egy asztalhoz, míg a New Media – jelen és jövő blokkban a „jövőbe látók” és a „megvalósítók” dialógusa zajlott.
Kapcsolódó cikkek
- Spórolhat a Szoftverbörzén
- Feltörekvőben a vidéki IT vállalkozások?
- IDC évnyitó: Mélyvíz után nagy levegő
- 10 éves az Internet Hungary!
- Magyar-japán infokommunikációs konferencia a Műegyetemen
- A globális piacok jelenthetnek kiutat a magyar high-tech ágazatok számára
- Az előremenekülés útja az információs társadalom?
- Mobilszolgáltatások fejlődési irányai a MobilKonferencián
- T-Systems - nehéz időszak vár az infokommunikációs szektorra
- A mobilszolgáltatások fejlődési irányairól
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?