Hazánkba érkeztek a Samsung LED izzói
A Samsung tegnap bejelentette, hogy belép a magyarországi LED világítástechnika piacra. A dél-koreai gyártó energiatakarékos megoldásai már november második felében elérhetők lesznek a hazai üzletekben.
A Samsung már 2006 óta képviselteti magát termékeivel a világítástechnikában, s most végre hazánkba is megérkeztek alacsony fogyasztású LED izzói.
A „nagy belépő” előtt a vállalat megbízta az Óbudai Egyetemet, hogy vizsgálja meg LED termékeit, illetve járjon utána, a magyar lakosság milyen fényforrásokat részesít előnyben. A kutatás kimutatta, hogy többnyire hagyományos izzókat használunk (48 százalék), de 30 százalékban kompakt fénycsövek, 19 százalékban halogén égők és 3 százalékban LED égők is megtalálhatók háztartásainkban. A gyártó termékeit vizsgálva kiderült, hogy átlagos (napi 2,7 órás) használat mellett évi 365kWh áramot takaríthatunk meg, ha a hagyományos izzók helyett Samsung LED égőkkel világítunk. Ez az összes magyar háztartásra kivetítve évente körülbelül 1 205 millió kWh megspórolását jelenti. Tehát megéri váltani.
Az egyetem azt is megvizsgálta, hogy egy 60W-os hagyományos izzóhoz képest mennyire környezet- és egyben pénztárcabarát egy azonos fényerejű kompakt fénycső, illetve egy LED izzó. Az eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy a fénycsöveknél 31 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó LED a nyerő, amely wattonként akár 90 lumen erősségű fényáramra képes – szemben a fénycső 40-60-as és a hagyományos izzó 10-15 lumenes értékével. Nem elhanyagolható az sem, hogy a LED izzó használata áltagos igénybevétel (napi 2,7 óra) esetén évi 350 forintunkba kerül, míg a fénycső 1950, a hagyományos égő pedig több, mint 30 000 forintnyi áramot fogyaszt. Az pedig csak hab a tortán, hogy kissé magasabb árukért cserébe akár 15-ször tovább bírják a strapát a LED-es megoldások, mint a mezei izzók.
|
Átlagos beszerzési ár |
Éves fogyasztás |
15 évre vetített költség |
Hagyományos izzó |
150 Ft |
2 950 Ft |
46 500 Ft |
Kompakt fénycső |
350 Ft |
1 950 Ft |
30 125 Ft |
LED lámpa |
4500 Ft |
350 Ft |
9 750 Ft |
A fentiek elolvasása után sokak elgondolkodhatnak azon, hogy átállnak a LED izzók használatára. Számukra jó hír, hogy a Samsung energiatakarékos világítástechnikai termékei november végétől elérhetőek lesznek a magyar szórakoztatóelektronikai áruházakban, az online viszonteladóknál és a villamossági szaküzletekben.
A következő Samsung LED izzók lesznek elérhetők Magyarországon (kattintásra nagyobbak lesznek a fotók):
Kapcsolódó cikkek
- Világrekord kísérlet a Déli-sarkon Intel technológiájával
- Bővült az OKI nyomtatópalettája – egy színnel több
- Jövő „zöld” városa kezdeményezés a Panasonic közreműködésével
- Új képalkotó eljárás fedheti fel a szívroham kockázatát
- Nemi élet helyett Facebook?
- A Samsung a legjobb magyar elektronikus ügyfélkiszolgáló
- A Galaxy Gear Oprah Winfrey kedvencei között
- Okos szemüvegen dolgozik a Samsung?
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.