Egy év alatt 14%-kal nőtt a mobilparkolás aránya
Tavalyhoz képest idén nyáron is többen választották közterületi parkolási díj kifizetésére a különféle mobilfizetési megoldásokat. Az egységes mobilparkolási rendszer július 1-jén lépett működésbe, azóta komolyabb üzemzavaroktól mentesen szolgálja ki az autósok mobilfizetési igényeit. Augusztus közepétől pedig, részben az új rendszernek köszönhetően, megoldódott az egyik legkellemetlenebb budapesti mobilparkolási probléma is.
A Nemzeti Mobilfizetési (NMF) Zrt. július elsején indította el a közterületi parkolás, az autópálya-használati díj és az e-útdíj mobilfizetését országosan egységes platformon keresztül biztosító Nemzeti Mobilfizetési Rendszert. Az elmúlt években egyre népszerűbb mobilparkolást júliustól nagyon megkönnyíti, hogy az állami tulajdonú NMF Zrt. koordinációs szerepvállalása eredményeként nő a verseny, új piaci szereplők nyújthatnak országos mobilparkolási szolgáltatást. Egyrészt a mobilparkolási szolgáltatást nyújtó cégek növekvő számának, másrészt az új, innovatív mobilfizetési megoldásoknak, harmadrészt pedig az új, országosan egységes mobilparkolási rendszer megbízható működésének köszönhetően az autósok mobilparkolási hajlandósága idén is növekedett; a tavaly júliusi és augusztusi adatokhoz képest mintegy 14%-kal.
Augusztus hónapban több mint 1,1 millió mobilparkolási tranzakció, illetve 120 ezer autópálya matrica, és HU-GO viszonylatijegy-vásárlás valósult meg.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. augusztusi üzemi statisztikai adatai:
- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 1 121 211
- Összes parkoló-ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 961 930
- Összes mobilparkolásból származó forgalom: 476,2 millió Ft
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylatijegy-vásárlások száma (alkalom): 124 ezer
- Összes autópálya e-matricából és HU-GO viszonylati jegyből származó forgalom: 419,8 millió Ft
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. július–augusztusi (két havi) üzemi statisztikai adatai:
- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 2 304 895
- Összes parkoló-ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 2 065 795
- Összes mobilparkolásból származó forgalom: 982,3 millió Ft
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylatijegy-vásárlások száma (alkalom): 247 ezer
- Összes autópálya e-matricából és HU-GO viszonylati jegyből származó forgalom: 838,5 millió Ft
Az új rendszer a fővárosi autósok egyik legnagyobb problémáját, az úgynevezett „átparkolást” is megoldja, miután Budapest Főváros Közgyűlése elfogadta a parkolási rendelet módosítását, amely augusztus 15-től hatályba is lépett. A kerületek közötti zónahatároknál fordul elő sűrűn, hogy az autósok az utca egyik oldalán parkolnak, az utca másik oldalán vett jegyükkel viszont egy másik zónára indítják el a mobilparkolásukat, ami eddig bírságot vont maga után. A fővárosi parkolási rendelet módosítása lehetővé teszi a kerületek parkolási társaságai közötti utólagos elszámolást, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszere pedig képes a zónák közötti „átparkolás” problémáját kezelni, ezért augusztus 15-e óta nem kapnak bírságot az azonos parkolási díjú zónák között tévedésből „átparkoló” autósok.
A Rendszerhez, illetve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladói hálózatához ősszel négy új viszonteladó partner csatlakozik, köztük a legkényelmesebb, GPS-alapú automata parkolási megoldást nyújtó szolgáltató is, így az autósok már tíz szolgáltató közül választhatják ki a számukra legmegfelelőbb mobilparkolási partnert.
Az országosan egységes mobilparkolási rendszer stabil és megbízható működését mutatja továbbá, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-t az elmúlt hónapokban több önkormányzat és magántársaság kereste meg, a tulajdonukban lévő parkolók mobilfizetéssel történő szolgáltatási ellátása iránt érdeklődve. A Társaság az esetleges további igények kielégítése érdekében a Nemzeti Mobilfizetési Rendszert már a július 1-jei elindítása előtt úgy alakította ki, hogy az külön bővítés nélkül is ki tudjon szolgálni újabb csatlakozókat. A rendszerhez elsőként a Debrecen Megyei Jogú Város által üzemeltetett Nagyerdei Stadion 198 férőhelyes mélygarázsa csatlakozott, ahol azóta a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül valósul meg a mobilfizetéses parkolás.
Kapcsolódó cikkek
- A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer első hónapja számokban
- Ma indul az egységes mobilparkolás
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- Változás július 1-től: módosul a mobilparkolási hívószám
- Július elsejével elindul az országosan egységes mobilparkolás
- Közel három millió dollárt hozott a Xerox parkoló rendszere
- Vezető hitelintézet erősíti a nemzeti mobilfizetést
- A nemzeti mobilfizetési rendszer indulását jövő júliusra halasztanák
- MobilParkolás – négy év alatt negyvenmillió
- Ősszel indul a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.