Lassuló növekedés a digitális hirdetési piacon
Lassult az első negyedévben a digitális hirdetési piac növekedése - áll az iparág legfontosabb szereplőit összefogó Interactive Advertising Bureau (IAB) pénteki közleményében.
Az adatsor szerint az év első három hónapjában 4,9 százalékkal haladták meg az online reklámbevételek az egy évvel korábbit, míg 2014 első negyedének végén még 17,2 százalék volt ez a mutató. A tavalyi második negyedévben 13,7, a harmadikban 12,3, míg a negyedikben 7,5 százalékos volt a bővülés az előző esztendő azonos időszakához képest.
Rónai Balázs, IAB Hungary médiaszekció vezetője - pontos számadatok említése nélkül - elmondta: a növekedés motorja továbbra is a szegmens átlagának többszörösével bővülő mobil-, és az ennél jóval visszafogottabban teret nyerő webes hirdetés volt.
Mindkét forma erősebb bővülést hozott az első negyedévben, mint 2014 azonos időszakában - közölte. Az IAB közleménye szerint a webes hirdetések ugyanakkor az átlag alatt teljesítettek, miközben visszaesett a videóhirdetések piaca.
Az elemzés szerint a távközlési, az élelmiszer, gyógyszer és turizmus szektorokba tartozó online hirdetések messze az átlag feletti bővülést hoztak, a pénzintézetek, a kereskedelemi hirdetők, és az apróhirdetések alulteljesítettek, sőt visszaestek.
Korábban az MTI-nek nyilatkozva Novák Péter, az IAB hazai szervezetének vezetője elmondta, ha a trend nem változik, az idén már az online lehet a legnagyobb szelete a hazai hirdetési piacnak, megelőzve a televíziós reklámbevételeket.
A szervezet a tavalyi 49,47 milliárdos összes online költésből a legnagyobb, 38 százalékos szeletet kihasító display-hirdetések piacától növekedést vár az idén, ha ennek mértéke nem is lesz kiugró. A 34 százalékos részesedést felmutató, keresőkön megjelenő hirdetéseknél a korábbi évek lassuló növekedési trendjének folytatását prognosztizálják.
Idén is jó eredményt várnak az apróhirdetéseket, az árösszehasonlító és az aukciós oldalakat magában foglaló listing-szegmenstől, amely tavaly 33 százalékos növekedéssel minden hatodik online hirdetési forintot elvitt, a mobileszközök terjedésével pedig a tavaly 147 százalékkal bővülő, az online hirdetési bevételek 10 százalékát felszívó mobilreklám erősödését jelzik előre.
A vezető kérdésesnek nevezte, hogy kitart-e az e-mail hirdetések piacának tavalyi, 51 százalékos növekedése. Ennek hátterében akkor az állhatott, hogy új szereplők megjelenése pezsdítette fel ezt a szegmenst, amely az összbevétel 3 százalékát adja.
Az elmúlt tizenöt évben folyamatosan bővült a digitális reklámozás, amely a 2000-ben becsült 900 millió forinttal szemben tavaly 49,47 milliárdos bevételt könyvelhetett el. De egyre közelít az a pillanat, amikor már nem magában a médiapiac digitalizációja generál jelentős növekedést, az online költések pedig elérik azt a maximális piaci részesedést, ahonnan már csak a teljes piac növekedése mellett várható komolyabb bővülés. Persze, lehet, hogy ez majd csak hosszú-hosszú évek múlva történik meg – jegyezte meg.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar fejlesztés tölti fel a weboldalak üres felületeit
- Magyar fejlesztés tölti fel a weboldalak üres felületeit
- IAB Hungary: idén már az online lehet a legnagyobb hazai hirdetési piac
- IAB Hungary: idén már az online lehet a legnagyobb hazai hirdetési piac
- A tavalyi utolsó negyedévben a mobilhirdetések húzták a digitális piacot
- A tavalyi utolsó negyedévben a mobilhirdetések húzták a digitális piacot
- Beperelnék az AdBlock Plus gyártóját
- Beperelnék az AdBlock Plus gyártóját
- Továbbra is lendületben az online hirdetési piac
- Továbbra is lendületben az online hirdetési piac
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.