A chatbot segít az ajándékválasztásban

forrás: Prím Online, 2017. december 15. 12:11

Magyarországon a kereskedelmi bolthálózatok között elsőként a Libri könyvesboltjaiban találkozhatnak a vásárlók virtuális könyvajánlóval. Az új típusú digitális csatornák irányába nyitva a chatbot technológiáját vezette be a cég, annak érdekében, hogy támogassa a vásárlók bolti tájékozódását és segítsen az ajándékválasztásban.

A karácsonyi időszakban a boltok vásárlóforgalma drasztikusan megnövekszik; emiatt nő az eladók leterheltsége is, kevésbé tudnak a vásárlók rendelkezésére állni és segíteni nekik az ajándékválasztásban. Bár a chatbotokat az esetek döntő többségében online vásárlások lebonyolítására és az általános ügyfélszolgálati kérdések automatikus megválaszolására használják, a „Libri Ajándékkereső” chatbotja a bolti vásárlást segíti elő azzal, hogy online ad tanácsot. A chatbot azért jött létre, hogy ne engedje el a vásárlók kezét a nagy év végi rohanás ideje alatt sem, hogy támaszként szolgáljon és segítsen eligazodni a sok könyv között. Az applikáció csevegőrobotja, mint a legjobb eladó, vagy könyvszakértő segít dönteni a fogyasztóknak. 

 

A csevegőrobot egy megközelítőleg 150-es nagyságrendű könyvválogatásból dolgozik, amely életkor, nem, tematika vagy akár népszerűség alapján ajánl könyvet a vásárlóknak, így segítségével könnyedén megtalálhatjuk az ideális ajándékot szeretteinknek. A „Libri Ajándékkereső” használatához nincs szükség másra, mint egy Facebook felhasználói fiókra és egy okostelefonon futó Messenger applikációra.  A chatbot tulajdonképpen egy Facebook profillal rendelkező felhasználó, akit a Messengeren keresztül lehet megszólítani. A chatbottal való társalgáshoz nem kell gépelnünk, mindössze annyi a dolgunk, hogy a chatbot kérdésére a választási lehetőségek közül rábökünk az előre definiált válaszok egyikére. (pl.: Kinek keres ajándékot? Kisgyermek, kamasz, felnőtt nő stb.)

 

Legkönnyebben úgy találhatjuk meg a chatbotot, ha rákeresünk a „Libri Ajándékkereső” kifejezésre a Messengerben. A boltban elhelyezett egyéb kommunikációs eszközök segítik még a chatbot gyors elindítását. Használhatjuk a „Messenger-kód beolvasása” funkciót, ami a készülék kamerájával olvas be egy QR kódhoz hasonló ábrát. NFC-alapú megoldás is létezik a chatbot elérésére. Az NFC a készüléket (bekapcsolt NFC opció esetén) az adott NFC matricához, felülethez érintve képes azonnal elindítani a beszélgetést. 

 

„A „Libri Ajándékkereső” chatbot egy olyan ajándékválasztást segítő megoldás, ami néhány egyszerű kérdés megválaszolása után ajánl könyvet felhasználói számára. A csevegőrobot alapját a hosszú évek alatt felmerülő általános vásárlói kérdésekre építve programoztuk, azzal a céllal, hogy a fogyasztók a lehető legkönnyebben találjanak rá a számukra releváns könyvajánlatokhoz.” – mondta el Sándor Gabriella, a Libri marketingigazgatója.

 

A projekt igazolja azt a trendet, miszerint a digitális technikák már nem csak az online kereskedelemben hódítanak, hanem a hagyományos bolttérben is egyre jobban működtethetőek, a csatornák kombinálásával pedig még jobb ügyfélélmény érhető el. 

 

A chatbot már elérhető az alábbi Libri Könyvesboltokban:

Debrecen, Kecskemét Malom, Szeged Árkád, Győr Plaza, Szeged Plaza, Miskolc Plaza, Budapest Mammut, Budapest Árkád, Budapest Aréna, Budapest Campona, Budapest Allee, Budapest Köki, Budapest Budaörs, Budapest Pólus, Budapest Duna Plaza, Budapest Corvin Plaza. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59