A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
A Vodafone bejelentette, hogy a Sanku – Egészséges gyermekek projekttel együttműködésben Afrika-szerte IoT (dolgok internete) szolgáltatásokat nyújt kisméretű malmok számára, hogy azok magas tápértékkel rendelkező liszttel láthassák el emberek millióit.
A földön mintegy kétmilliárd ember szenved mikrotápanyag hiányban. A tápanyagokkal kiegészített liszt a rejtett alultápláltsággal veszi fel a harcot a fejlődő országokban, amely olyan széles körben tapasztalt mikrotápanyag hiányállapotokat is magába foglal, mint a születési rendellenességek, a gyermekek fejlődését akadályozó problémák és a vakság.
A következő négy év során a Sanku valós idejű, adatokkal alátámasztott helyzetfelmérést végez 3000 kisméretű malom számára, amelynek részeként a Vodafone globális IoT SIM és USB Connect technológiája jelentős mértékben segíti a program kiterjesztését és hatékonyságának javítását. A Sanku a saját kategóriájában úttörő technológiát fejlesztett ki; az ’adagolót’, amely lehetővé teszi, hogy a vidéki környezetben működő apró afrikai malmok az őrlés során létfontosságú tápanyagokat adjanak a liszthez, méghozzá fenntartható és költséghatékony módon.
A közelmúltig egy Sanku munkatárs csupán 25 malmot tudott felügyelni, amelyek összesen 125 ezer embert tudtak ellátni tápanyagokkal kiegészített liszttel. A Vodafone IoT SIM segítségével ugyanez a kolléga már 100 malommal tud kapcsolatot tartani, amelyek félmillió embert képesek ellátni tápanyagokkal dúsított liszttel. A Sanku dolgozója valós idejű távfigyelmeztetést kap, amikor a malomban kifogy a tápanyagokkal kiegészített liszt, vagy éppen karbantartásra van szükség.
"Az adagolónk hihetetlenül sikeresnek bizonyult ezidáig, hiszen számos rászoruló közösséget tudott ellátni tápanyagokkal dúsított liszttel." - nyilatkozta Felix Brooks-Church, a Sanku társalapítója és vezérigazgatója. "A Vodafone IoT technológiája mindannyiunk számára lehetőséget nyújt működésünk jelentős optimalizálására és kibővítésére. A Sanku segítségével pillanatnyilag közel egymillió emberhez jut el a tápanyagokkal dúsított liszt, az új IoT kapcsolat segítségével pedig jó úton haladunk ahhoz, hogy 2025-re százmillió embert érjünk el."
A Vodafone-nal történő együttműködés eredményeként a Sanku adagolói már megbízható, biztonságos kapcsolaton át köthetők össze a Vodafone IoT SIM-kártyájával. A Vodafone országon belüli roaming-szolgáltatása a legeldugottabb helyeket is eléri, lehetővé téve percre pontos információk elérését a karbantartás állapotáról, az áramellátásáról vagy éppen a műholdas gépkövetésről. A Sanku továbbá pontosan képes mérni a hozzáadott tápanyag-szintet, ezzel biztosítva, hogy a közösségek hozzájussanak a tápanyagokkal dúsított liszt nyújtotta előnyökhöz; a Vodafone M-Pesa mobil fizetési szolgáltatásának használatával pedig a molnárok biztonságosan küldhetnek és fogadhatnak pénzt az okostelefonjukon, tovább segítve a Sanku bővülését.
A Vodafone és a Sanku jelenleg tanzániai és ruandai vidéki malmokban vezeti be a Vodafone globális IoT SIM és USB Connect technológiáját, majd tovább folytatja a technológia implementálását Kelet- és Dél-Afrikában.
Brian Humphries, a Vodafone Csoport vállalati szolgáltatásokért felelős vezetője így fogalmazott: "A Sankuval közös projektünk kiválóan példázza, hogyan képes az IoT javítani az emberek életminőségét, pozitív változást elérve még a legszegényebb közösségekben is. A hálózatba kapcsolt technológia segítségével a Sanku jelentősen növelni tudja a hatékonyságot, még több közösséghez eljuttatva a tápanyagokkal dúsított lisztet, amelynek fontos szerep jut az alultápláltság kiküszöbölésében."
Kapcsolódó cikkek
- Több ezer köbméter vizet spórolhat meg a Vodafone által díjazott találmány
- A Da Vinci Kids App már a Vodafone Pass-ban is elérhető
- Az okos készülékeink az új Trójai falovak?
- A Vodafone bevezette a Tuti Net tarifát
- Az internethez csatlakoztatott eszközök a szakértelmet is közelebb hozzák
- Lezárult a Nagy Digitális Kaland!
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
- Hajszál híján meglett az 1 gigabites letöltési sebesség a Vodafone 4G+ hálózatán
- Váltakozó áram: az energiamenedzsment új kihívásai
- A Hannoveri vásáron a Fujitsu bemutatja legújabb innovációit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.