Ők lettek a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legjobbjai
272 mérkőzés és 277 óra játék után kiderült, hogy kik lettek Magyarország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legjobbjai. A kétnapos döntő két helyszínen, Győrben és Budapesten zajlott, amit a nézők élő adásban is követhettek. Az e-sportolók számára a versenyzés szeretete, a saját határok feszegetése jelenti az igazi motivációt arra, hogy kiválóan teljesítsenek, erre pedig 5 játék, köztük a K&H League of Legends, valamint a K&H Hearthstone mérkőzései adtak lehetőséget.
Magyarország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság tavaly ősszelindult, az 1936 selejtezőn részt vevő versenyzőből végül 240-en kvalifikálták magukat a ligába. A többhónapos kieséses küzdelem után pedig az elmúlt hétvégén már a legjobbak mérettették meg magukat a kétnapos, két helyszínen zajló döntőn. Szombaton K&H League of Legends (LoL), a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) és a Rainbow Six: Siege (R6S) döntő mérkőzési zajlottak. Vasárnap pedig Budapesten rendezték meg a K&H Hearthstone (HS) és a Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) döntőjét, amit online streamen keresztül követhettek a rajongók. A hétvégi döntő, valamint a liga nyertesei a megtisztelő bajnoki címen kívül 15 millió forint összdíjazásban részesültek.
Az első MNEB nyertesei:
Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) – Salamander
K&H Hearthstone (HS) – Hulkeinstein
K&H League of Legends (LoL) – Team Plague
Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) – Grim Ravens
Rainbow Six: Siege (R6S) - WiLD by Lagardére Sports
„Az e-sport növekedését és fejlődését világszerte láthatjuk, így itthon is, amit jól mutat a tavalyi évben indult és most lezárult, K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság népszerűsége és sikere is. Az esemény meghatározó mérföldkő a magyar e-sport életében, hiszen ez volt az első alkalom, hogy Magyarországon a nemzetközi bajnokságokhoz hasonló kieséses, ligarendszerű küzdelemben vehettek részt a hazai e-sportolók. A K&H célja, hogy támogassa a fejlődni vágyó tehetségeket az e-sport területén, akik komoly munkával és elhivatottsággal készültek a legnagyobb megmérettetésre, a bajnokság döntőjére. Az e-bajnokok kiváló eredménye példaként szolgálhat azok számára is, akik még csak most bontogatják a szárnyaikat e-sportolóként. Hiszen, a fiatal versenyzők számára a fejlődés, a saját határok feszegetése és a versenyzés szeretete igazi motiváció: tízből 6-7 e-sportolót ez hajt előre” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságot támogató K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
„Izgalmas mérkőzéseken vagyunk túl, rengeteg tapasztalattal a hátunk mögött zárjuk le az elmúlt hónapokat. A legkevésbé sem túlzás azt állítani, hogy a döntőn a jelenlegi legjobb hazai játékosok vettek részt, az esemény volumene miatt pedig igyekeztünk a legmagasabb színvonalú és teljesítményű felszereléseket biztosítani a játékosoknak. A hétvégi mérkőzések folyamán összesen 78 darab számítógépet vettünk igénybe, a gépek teherbírása pedig lehetővé tette, hogy az összjátékidő a két nap alatt 20 óra legyen, ami magába foglalja az öt játék időtartamát. A statisztikák pedig magukért beszélnek, hiszen minden egyes játék fináléja nézettségi rekordot döntött az MNEB-en” – árulta el Hodozsán Dániel, az e-sport1.hu tartalomigazgatója a döntő technikai részleteit.
"Sikerrel zárult a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első szezonja. Elindultak azok a folyamatok a magyar e-sportban, amit a Magyar E-sport Szövetség tervezett. Másrészt elindult az intézményi keretek és struktúrák felépítése, melyek a sportok világához tudja közelíteni ezt a fiatal sportágat" - mondta el Biró Balázs elnök, Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ).
Kapcsolódó cikkek
- Friss PayPal és SuperData kutatás készült az európai eSport piacról
- Idén is drónparádé Óbudán
- Ők jutottak a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság döntőjébe
- Alliance csapata újra csatlakozik a Team Razer elit esport versenyzőinek klubjához
- Ami tegnap még játék volt, ma már (e) sport
- Kik lesznek a nemzeti e-sport bajnokok?
- eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről
- Globális siker a világ első, mesterséges intelligencia alapú e-sport trénere
- Magyar fejlesztésű, AI-alapú coach segítheti az Overwatch játékosokat a fejlődésben
- Nagy dobásra készül a hazai e-sport
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a negyedik nagy digitális kaland
A Digitális Tudásért Alapítvány (DTA), amely szívügyének tekinti a digitális oktatást hazánkban, ismét büszkén rendezi meg 2024. május 23-án, immáron negyedik alkalommal az ország legnagyobb digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kaland-ot.
Legendás magyar konstruktőrök nyitják meg a School-Computer kiállítást Budapesten
Új helyszínen, a Neumann Társaság Báthori utca 16. alatti székházában mutat be időszaki kiállítást az Informatika Történeti Múzeum Alapítvány – alapítója, a Neumann Társaság szakmai anyagaira építve – az iskolagépek történetéről. School-Computer – a digitális kultúra megjelenése a közoktatásban a címe a tárlatnak, amely a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával május második felétől október végéig látogatható. A május 17-én, 17 órakor zajló megnyitón a legendás Homelab számítógépek konstruktőrei, Lukács József és Lukács Endre mesélnek a személyi számítógépek hőskoráról.
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.