VR-filmekkel jön a 16. Verzió Filmfesztivál
A Verzió Filmfesztivál idén novemberben 16. alkalommal hozza el Budapestre és 5 vidéki városba a legkiválóbb emberi jogi témájú dokumentumfilmeket, és Magyarországon elsőként VR-filmes válogatással várja a nézőket november 13. és 16. között.
November 12-én indul az egyetlen hazai emberi jogi tematikájú dokumentumfilmes fesztivál, melyet idén 16. alkalommal rendeznek meg. Az elsőként a Verzió Filmfesztiválon látható Vektor VR-szekciónak a Trafó Kortárs Művészetek Háza biztosít helyszínt november 13. és 16. között. A bemutatott művek között vannak 360 fokos dokumentumfilmek, művészi VR-élmények és immerzív újságírói projektek is. A VR projekteket angol nyelven, illetve eredeti nyelven angol felirattal vetítik.
A Virtuális Valóság egyedülálló és érzékletes utakon von be minket különböző szereplők és történetek világába. A történet középpontjába kerülve annak aktív résztvevőjévé válunk a megszokott passzív megfigyelés helyett. A Vektor szekció válogatásán keresztül megismerhetjük, hogy az alkotók miként használják a médiumot és nyitnak új lehetőségeket a minket körülvevő világ megismeréséhez.
Mika Johnson Metamorphosis VR (Átváltozás VR) című alkotása Kafka klasszikus művének világába vezet be, a nézőnek egy új megközelítést ajánlva fel adaptációról, környezetről és lehetőségekről. A -22.7°C című VR filmben Grönland tájait fedezhetjük fel Jan Kounen rendező és a zenei producer, Molécule vezetésével. A litván Code of Freedom 1991 (A szabadság kódja: 1991) egy forradalom helyszínére viszi el a nézőt, ahol újságíróként azzal az etikai kérdéssel szembesülünk, hogy megfigyelők maradjunk-e vagy cselekvőkként lépjünk be az események láncolatába.
A Home After War (Otthon a háború után) a helyhez és a térhez való másfajta megközelítést kínál. Az immerzív újságírói alkotás egy feldúlt családi otthonba vezet be minket, miközben megismertet lakói tragikus élettörténetével. A Holy City VR (Szent város VR) című alkotásban Jeruzsálem városát fedezhetjük fel játékosan, bepillanthatunk a vallási rituálékba, és elcsodálkozhatunk a város kulturális sokszínűségén.
A Whispers (Suttogások) című VR-műben a természetesség és a tervezettség, a misztérium és a realitás ötvöződnek egy gyógyító szent hatalmának megtapasztalása révén. A Lake Baikal (Bajkál-tó) csodálatos tájakra repít minket, ahol az emberek szellemi hagyományaikat követve élnek a Földön található legmélyebb tó közelében. The Real Thing (Igazi másolat) Kína „utánzatvárosainak” mindennapjait mutatja be, amelyek híres városok ikonikus épületeit imitálva épültek fel.
Az Uncapitals: Pomors in 360 (Vorzogori körpanoráma) című műben személyes perspektívából vehetünk szemügyre egy időtlen helyet, miközben megismerjük azt a lelkesedést és elhivatottságot, amellyel hétköznapi emberek a kulturális örökség fennmaradása felé fordulnak.
A kilenc filmből álló válogatás részletes programja ITT érhető el.
A programot VR alkotókkal és immerzív médiaszakértőkkel szervezett beszélgetések egészítik ki. A VR Talks sorozatban téma lesz a VR és a valóság dokumentálásának kortárs problematikája, a virtuális és valódi erőszak, a női VR alkotók jelenléte, a VR színházi alkalmazása. A részletes program napi bontása ITT érhető el.
A Vektor VR kiemelt támogatója a budapesti PlayVR szórakoztatóközpont.
Kapcsolódó cikkek
- A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját
- Hátborzongató számadatok a II. világháborúról
- Lila szőnyeges Lángoló világ premier
- Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
- Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem
- A Bosszúállók: Végjáték tarolt a magyar mozikban 2019 második negyedévében
- 5G-s technológiákat mutat be az Ericsson a Kutatók Éjszakáján
- Érkeznek a nyilvánosságra hozott ufódokumentumok
- Mecenatúrás film locarnói díja: a Médiatanács gratulál az alkotóknak
- Egy startup virtuális valóság sétákon kelti életre a magyar történelmet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.