Az ABB megoldása elősegíti az áttérést a teljesen villamosított bányászati tevékenységekre

forrás: Prím Online, 2021. július 19. 11:20

A Hitachi Construction Machinery és az ABB a két fél együttműködése keretében nagy teljesítményű energiatárolási megoldásokat alkalmazó, kibocsátásmentes, akkumulátoros, elektromos meghajtású, dömperek kifejlesztésén dolgozik. 

Az ABB és a Hitachi Construction Machinery egyedi igényekre tervezett, fedélzeti energiatárolási rendszerrel felszerelt, elektromos hajtású, dömperek fejlesztésére szóló együttműködési megállapodást írt alá. Az ABB innovatív akkumulátor-technológiájának alkalmazása lehetővé teszi a dömperek dízel üzemről elektromos meghajtásra történő átállítását. Az elektromos hajtású jármű a légvezetékről kapja az áramot, és az áramfelvétellel egyidejűleg tölti a fedélzeti energiatároló rendszert.     

 

Az ABB nagy teljesítményű, hosszú élettartamú energiatárolási rendszereinek használata lehetővé teszi a jármű önsúlyának, illetve a jármű beszerzési- és az élettartam-költségeinek csökkentését. Az üzem közbeni töltés miatt nincs szükség töltési célú leállásokra, ami növeli a jármű üzemi hatásfokát és a termelékenység szintjét. A lejtőn lefelé haladó jármű mechanikai energiáját elektromos energiává alakító rekuperációs fékezéssel lehetséges az energiatároló rendszer számára a feltöltés, és ezáltal javul a jármű általános hatásfoka.  

 

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Hitachi Construction Machinery-vel folytatott együttműködés keretében a két fél széles körű iparági szaktudásának és innovatív technológiáinak ötvözésével javíthatjuk a termelés hatékonyságát, és felgyorsíthatjuk a teljes körűen villamosított bányászati műveletekre történő átállás folyamatát,” – nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Hajtások üzletágához tartozó Vontatási Divízió vezetője. „A megoldások közös fejlesztésével elősegíthetjük, hogy a bányaüzemeltetők teljesíteni tudják a termelési és fenntarthatósági céljaikat.”   

 

A bányászatban egyre inkább teret nyer az a tendencia, hogy az üzemeltetők az üvegházhatású gázok csökkentése érdekében igyekeznek a bányászati gépeket átállítani elektromos hajtásra. A bányaüzemeltetők azt várják a vezető technológiai cégektől, hogy azok segítsék a folyamatok villamosítását, és gyorsítsák fel az elektromos hajtásra történő átállás folyamatát. Mivel erősödik az igény a bányászati költségek csökkentésére és a bányaterületek termelékenységének javítására, így olyan hatékony technológiát kell kifejleszteni, amely a versenyképesség és a teljesítmény biztosítása mellett elősegíti a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is.

 

„A két vállalat erősségeinek és szaktudásának felhasználásával kifejleszti az akkumulátoros, elektromos hajtású, dömperek első modelljeit”, - mondta a Sonosuke Ishii, a Hitachi Construction Machinery első elnökhelyettese. „Ezen túlmenően az ABB energiatárolási megoldásai a statikus töltésű dömperekhez is felhasználhatók lesznek, illetve a technológia már rendelkezésre áll a jövőbeni üzemanyagcellás elektromos járművekhez is. A fejlesztések – a jövőbeni igények figyelembevételével – mindkét vállalatnál párhuzamosan folynak majd.”   

 

Ez az első közös fejlesztési program azt követően, hogy a Hitachi Construction Machinery és az ABB 2021 márciusában szándéknyilatkozatot írt alá azzal a céllal, hogy a bányászati szektorban a karbonsemleges jövő érdekében felgyorsítsák az energetikai átállást. A két vállalat az együttműködés keretében tett közös erőfeszítésekkel olyan megoldásokkal kíván megjelenni a piacon, amelyekkel csökkenthető a bányászatban alkalmazott nehézgépjárművek üvegházhatásúgáz-kibocsátása.    

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59