Ország- és iparág-specifikus Navision bővítmények a rEVOLUTION-től

forrás Prim Online, 2005. augusztus 10. 12:33
A rEVOLUTION Software a napokban mutatta be a Microsoft Navision vállalatirányítási rendszerhez fejlesztett kiegészítő moduljait. A rEVOLUTION a hazai üzleti és ügyviteli gyakorlathoz alkalmazkodó speciális modulok integráltan kapcsolódnak a Microsoft Navision-höz és elősegítik a szoftver magyar viszonyokhoz igazodó gördülékeny és költséghatékony alkalmazását. Az új modulok és hozzáfejlesztések – Házi Pénztár, Banki kommunikáció, Vezetői információs rendszer – segítségével a vállalatirányítási szoftverben rejlő magas szintű tudás a hazai vállalkozások számára is elérhetővé válik, a Vállalatindító modulnak köszönhetően pedig a rendszer bevezetési ideje nagyságrendekkel csökkenthető, ami komoly megtakarítást jelent a vállalkozások számára.

A szoftverpiacon gyakran találkozhatunk olyan megoldásokkal, amelyek a maguk nemében tökéletesek, ám nem mindig tartalmazzák maradéktalanul az adott ország egyedi ügyviteli, üzleti sajátosságaihoz igazodó funkciókat. A szoftverfejlesztő cégek e probléma kiküszöbölésére különböző bővítményeket, modulokat fejlesztenek ki egy-egy szoftver honosítása során. A rEVOLUTION Software saját Microsoft Navision felhasználói részére a rendszer kiváló tulajdonságait kihasználva, saját évtizedes ügyviteli tapasztalatát adaptálva speciális bővítményeket fejlesztett ki a Navision-rendszerhez, amelyek megkönnyítik a hazai vállalkozások szoftverhasználatát, és a szűkebb anyagi lehetőségekkel rendelkezők számára is lehetővé teszik a szoftverben rejlő lehetőségek kihasználását.

Házi Pénztár


A Navision nemzetközi alapszoftvere eredendően nem tartalmaz Házi Pénztár funkciót, mivel Európa nagy részén a készpénzmozgások teljességgel eltűntek, így nemzetközi szinten nem volt szükség e funkció kifejlesztésére és beépítésére. A magyarországi vállalatok pénzügyi működéséhez azonban elengedhetetlen a Házi Pénztár megléte. Ezért a rEVOLUTION saját rendszeréhez korábban kifejlesztett és sok száz felhasználó által már tesztelt megoldását ültette át Navision-környezetre, amely mind működését, mind funkcióját tekintve kimagasló termék a piacon.

Banki Kommunikáció

Egy vállalat működéséhez elengedhetetlen a megfelelő banki kommunikáció megléte. A különböző banki pénzmozgások ugyanis ma már többnyire elektronikus úton történnek, így létfontosságú a banki tranzakciókhoz szükséges adatok, átutalásokhoz, számlakiegyenlítésekhez szükséges információk folyamatos küldése, illetve a bank visszaigazolásainak, kivonatainak fogadása, a számlatörténet naprakész dokumentációja.

A ma a hazai piacon megtalálható Navision banki kommunikációs hozzáfejlesztések sajnos elsősorban a küldő oldalra fókuszálnak, és figyelmen kívül hagyják a banki visszajelzések fogadását. Ennek oka elsősorban az, hogy a fejlesztés során nehézséget jelent a különféle bankok eltérő formátummal való kommunikációjának kezelése. A rEVOLUTION Software ezt a piaci rést kívánta betölteni a legújabb Navision bővítményével, amelyet a saját meglévő rendszerére kialakított, hét hazai pénzintézet információinak fogadására alkalmas banki kommunikációs moduljának ügyféltapasztalatait felhasználva fejlesztett ki.

„A rendszerhez a küldő oldal mellé egy olyan fogadó oldali algoritmust is kifejlesztettünk, amely a bank által átküldött adatokból megállapíthatóvá teszi akár azt is, hogy melyik ügyfelünk mely számláját egyenlítette ki.” – mondta Juhász Zsolt, a rEVOLUTION Software Termék- és Szolgáltatás Üzletág igazgatója. „Ezeknek az algoritmusoknak a segítségével nyomon követhetővé válik a beérkezett pénzösszegek útja, lekérdezhetővé válnak a tranzakciók adatai is. Új bankformátumra való igény esetén pedig nagyon rövid idő alatt elkészíthető egy olyan kiegészítő funkció, amely az új banktól is lehetővé teszi az adatfogadást.” A fogadó oldal beépítése a banki kommunikációba jelentősen megkönnyíti a vállalatok munkáját, hiszen nem kell plusz időt fordítani az adatok külön bevitelére, hiszen ezt a program végzi el.

Vezetői információs rendszer


A Navision rugalmas rendszer lévén, sok olyan intuitív eszközt tartalmaz, amelynek segítségével rengeteg szempont szerint kérdezhetők le adatok, információk. A rendszer kiemelkedő tudású Business Analytics bővített verziója azonban nem került honosításra, hiszen a hazai piaci lehetőségek nem tették volna lehetővé ennek értékesítését, igen magas árfekvéséből adódóan.

Ennek pótlására fejlesztette ki a rEVOLUTION Vezetői Információs Rendszerét, amely a fejlesztő cég korábbi alkalmazásai elemző rendszereinek adaptációjával valósult meg. Az új modul nem korlátozódik egyetlen rendszerre, hanem több rendszerből is képes adatokat gyűjteni.

A programcsomag installálása után az Excel függvénykészlete automatikusan kibővül, az adott alkalmazások mellett 20-30 kiegészítő függvény is megjelenik, amelyek segítségével igen bonyolult elemzések is elkészíthetők.

Az Excel alapjában véve táblázatok készítésére szolgál, a különböző listák, kimutatások készítésére azonban nem célszerű az alkalmazása. Éppen ezért a rEVOLUTION Vezetői Információs Rendszerébe egy másik eszközt is beépített. A Dinamikus Listagenerátor alapösszefüggések tárolására alkalmas (pl.: foglalkoztatott kereskedők értékesítéséről kínál információkat).

Ezzel a két eszközzel egy olyan csomag alakítható ki, ami mind táblázatos, mind lista-típusú leképezéseket is valódi vezetői információkat tartalmazó rendszerré tud összefogni. A listák áttehetők Excel-be, vagy akár e-mailben is elküldhetők.

Vállalatindító modul

Minden vállalatirányítási rendszer bevezetésekor a részletes elemzési és tervezési szakaszt a rendszer beállítása (paraméterezése) követi, amely a legapróbb részletekig meghatározza az ERP-rendszer működését, ezért döntően befolyásolja az ERP-t használó cég ügyviteli munkáját. Éppen ezért egy vállalatirányítási rendszer beállítási szakasza jelentős emberi erőforrást, igen nagy szaktudást, rendszerismeretet, precizitást és nem utolsó sorban számos munkanapot, így komoly költséget is jelent egy vállalat számára.

A rEVOLUTION az egyszerűbb gazdálkodású cégek gyors indítására, és a bevezetési idő minimalizálására készítette el a piacon jelentős érdeklődésre számot tartó Vállalatindító modulját, amelynek segítségével a korábbi bevezetési idők nagyságrendileg csökkenthetők. A bevezetési idő akár egyharmadával való csökkentése a felhasználóknak már milliós megtakarítást jelenthet.

A rEVOLUTION saját bevezetési módszertanán alapuló, Vállalatindító modul talán legfontosabb erénye a rendszerparaméterezések meggyorsítása. E funkció segítségével ún. beállítási standardokat készíthetünk, melyek ideális esetben, módosítás nélkül felhasználhatók egy-egy új cég bevezetésekor. A beállítási standardok, olyan paraméterezést leíró táblázatok, melyeknek alkalmazásával a beállítási szakasz egyszerű esetben egy-két órára is lecsökkenthető.

Természetesen nincs két olyan cég, amely minden szempontból ugyanolyan beállítást igényelne. Bizonyos beállítások minden esetben változnak, a döntő többség azonban állandó, ezért az első vállalat paraméterezését, beállítási standardként tudjuk alkalmazni a többi hasonlóan működő vállalat bevezetésekor.

Egy ERP rendszer bevezetésének másik meghatározó kérdése, hogy a rendszert megvásárló cég eddig használt szoftvereiből milyen adatokat, milyen részletességgel és mennyi idő alatt tudunk átültetni az új rendszerbe. A Navision Vállalatindító modulja lehetőséget kínál arra, hogy minden szükséges és rendelkezésre álló törzsadatot gyorsan és főleg ellenőrzötten helyezzünk át bármilyen más rendszerből a Navision-be.

A Navision által kínált megoldás logikája nagyon egyszerű: a programból a rendszer bármelyik táblájának szerkezete exportálható egy Excel táblába, amit értelemszerűen fel kell tölteni a régi rendszerből, amelyet követően az adatbetöltés, az adatmennyiségtől függően rövid idő alatt és hiba nélkül fut le.

„A Vállalatindító modul alkalmazása óriási megtakarítást jelent a felhasználóknak, mind költség-, mind emberi erőforrás-igényét tekintve, valamint szabványos, biztonságos, kiszámítható indulást tesz lehetővé.” – mondta Juhász Zsolt, a rEVOLUTION Termék- és Szolgáltatás Üzletág igazgatója. „ Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a bevezetés során tiszta lapot teremt, hiszen az ügyfél által az Excel-táblában rögzítettek biztosítják, hogy az új vállalatirányítási rendszer az ügyfél igényeinek megfelelően került bevezetésre.” – tette hozzá Juhász Zsolt.

Az új Navision bővítmények árfekvése a hazai vállalkozások anyagi lehetőségeinek figyelembe vételével került meghatározásra, vagyis egy átlag Navision árát egy-egy rEVOLUTION -modul nem drágítja jelentős mértékben: a felhasználók az alapár töredékéért juthatnak hozzá a kibővült funkciókhoz. Mivel a Navision alapszoftvere számos hasznos alkalmazást tartalmaz, a rEVOLUTION Software bővítményeinek  köszönhetően a hazai vállalkozások számára is kiaknázhatóbbá válhatnak az alapszoftverben rejlő lehetőségek. A Microsoft nemzetközi tapasztalatára és a rEVOLUTION saját, hazai ügyviteli gyakorlati tapasztalatára építve készültek el a vállalatok indításához szükséges speciális fejlesztések.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59