IBM TotalStorage tárolórendszeren a Démász ügyféladatbázisa

forrás Prim Online, 2006. március 8. 08:27
A feladatkritikus alkalmazások kiszolgálására tervezett, robusztus kialakítású és meghibásodást megelőző felügyeletet lehetővé tevő IBM TotalStorage DS8000 méretezhetőségénél fogva hosszú távon is megbízható megoldást nyújt az áramszolgáltató évi közel 2 TB-tal bővülő adatbázisának kezelésére.
Az IBM Magyarország Kft. bejelentette, hogy a Démász Nyrt.-nél sikeresen befejeződött az a projekt, amelynek keretében az áramszolgáltató teljes ügyféladatbázisát az új számlázórendszer kiszolgálására telepített IBM TotalStorage DS8000 tárolóra migrálta. A francia EDF csoporthoz tartozó Démász, az egyetlen tőzsdei A kategóriás áramszolgáltató, a dél-magyarországi régióban mintegy 20 ezer négyzetkilométer kiterjedésű területen, 750 ezer közületi és lakossági fogyasztó villamosenergia-ellátásáról gondoskodik, éves árbevétele meghaladja a 90 milliárd forintot.

A magyar áramszolgáltatási piac két évvel ezelőtti megnyitása óta a nem lakossági fogyasztók szabadon eldönthetik, hogy melyik szolgáltatótól vásárolnak villamos energiát. A teljes piacnyitás 2007. július 1-én fog megvalósulni.

– A szabályozás olyan versenyhelyzetet teremtett, amelyben az áramszolgáltatók által nyújtott kondíciók mellett a szolgáltatási színvonal fogja eldönteni, hogy a fogyasztók kivel kötnek szerződést – mondta Móczár Zoltán, a Démász Nyrt. IT-üzemeltetés vezetője. – A szolgáltatóknak ezért minden tekintetben emelniük kell az ügyfélkiszolgálás színvonalát, és a fogyasztók igényeire válaszolva növelniük az ügyfélkör elégedettségét. A Magyar Energia Hivatal januárban közzétett felmérése szerint 2005-ben is a Démász ügyfelei voltak a legelégedettebbek áramszolgáltatójukkal, társaságunk erre mindig nagy hangsúlyt helyezett. A változások tükrében úgy ítéltük meg, hogy hosszabb ideje használt, számlázóprogramunk napjainkra mind technológia, mind támogatás tekintetében elavult, és többé nem tud eleget tenni a piacnyitás által támasztott követelményeknek. Ekkor döntöttünk az SAP közműszolgáltatók számára kifejlesztett ISU (Industrial Solution Utility) moduljának bevezetése mellett, amely az addiginál nagyobb kapacitású és rendelkezésre állású hardver telepítését tette szükségessé.

A Démász a 90-es évek eleje óta használ IBM szervereket, amelyekhez 2000-ben – az informatikai katasztrófaelhárítási folyamat bevezetését követően – további IBM tárolórendszereket telepített. Ezek azóta hibamentesen üzemeltek, így az áramszolgáltató a mostani beruházáshoz is ennek a termékcsaládnak egy fejlettebb tagját választotta.

A 2005 elején indított és 2006 márciusára befejezett projekt során a Total Storage DS8000 tárolórendszert az InterComputer Rt., az IBM egyik legnagyobb hazai partnere szállította le, és részt vett az adattisztítás, a migráció folyamatában is. Az SAP ISU bevezetését a HP Magyarország végezte IBM eServer pSeries kiszolgálókon. Az IBM Total Storage DS8000 installálását és testre szabását az IBM mainzi központja távolról, széles sávú internetkapcsolaton keresztül támogatta.

– A folyamatos ügyfélkiszolgálás és a zavartalan ügymenet biztosítása érdekében a heti 7*24 órás, 99,5 százalékos rendelkezésre álláson túl egy földrajzilag különálló helyszínen tükröztük kritikus rendszereinket – mondta Móczár Zoltán. – Az IBM TotalStorage DS8000 tárolórendszer az informatikai infrastruktúránkban található IBM eszközökkel együtt hatékonyan támogatta katasztrófaelhárító megoldásunk kialakítását. Most megvalósított IT-beruházásunknak köszönhetően biztosak lehetünk abban, hogy rendelkezünk az ügyfelek minden eddiginél magasabb színvonalú kiszolgálását elősegítő informatikai háttérrel, valamint megfelelünk a nyereséggel és a piaci hatékonysággal kapcsolatos elvárásoknak is.
Kulcsszavak: szerver IBM-hu IBM

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59