IBM TotalStorage tárolórendszeren a Démász ügyféladatbázisa
A magyar áramszolgáltatási piac két évvel ezelőtti megnyitása óta a nem lakossági fogyasztók szabadon eldönthetik, hogy melyik szolgáltatótól vásárolnak villamos energiát. A teljes piacnyitás 2007. július 1-én fog megvalósulni.
– A szabályozás olyan versenyhelyzetet teremtett, amelyben az áramszolgáltatók által nyújtott kondíciók mellett a szolgáltatási színvonal fogja eldönteni, hogy a fogyasztók kivel kötnek szerződést – mondta Móczár Zoltán, a Démász Nyrt. IT-üzemeltetés vezetője. – A szolgáltatóknak ezért minden tekintetben emelniük kell az ügyfélkiszolgálás színvonalát, és a fogyasztók igényeire válaszolva növelniük az ügyfélkör elégedettségét. A Magyar Energia Hivatal januárban közzétett felmérése szerint 2005-ben is a Démász ügyfelei voltak a legelégedettebbek áramszolgáltatójukkal, társaságunk erre mindig nagy hangsúlyt helyezett. A változások tükrében úgy ítéltük meg, hogy hosszabb ideje használt, számlázóprogramunk napjainkra mind technológia, mind támogatás tekintetében elavult, és többé nem tud eleget tenni a piacnyitás által támasztott követelményeknek. Ekkor döntöttünk az SAP közműszolgáltatók számára kifejlesztett ISU (Industrial Solution Utility) moduljának bevezetése mellett, amely az addiginál nagyobb kapacitású és rendelkezésre állású hardver telepítését tette szükségessé.
A Démász a 90-es évek eleje óta használ IBM szervereket, amelyekhez 2000-ben – az informatikai katasztrófaelhárítási folyamat bevezetését követően – további IBM tárolórendszereket telepített. Ezek azóta hibamentesen üzemeltek, így az áramszolgáltató a mostani beruházáshoz is ennek a termékcsaládnak egy fejlettebb tagját választotta.
A 2005 elején indított és 2006 márciusára befejezett projekt során a Total Storage DS8000 tárolórendszert az InterComputer Rt., az IBM egyik legnagyobb hazai partnere szállította le, és részt vett az adattisztítás, a migráció folyamatában is. Az SAP ISU bevezetését a HP Magyarország végezte IBM eServer pSeries kiszolgálókon. Az IBM Total Storage DS8000 installálását és testre szabását az IBM mainzi központja távolról, széles sávú internetkapcsolaton keresztül támogatta.
– A folyamatos ügyfélkiszolgálás és a zavartalan ügymenet biztosítása érdekében a heti 7*24 órás, 99,5 százalékos rendelkezésre álláson túl egy földrajzilag különálló helyszínen tükröztük kritikus rendszereinket – mondta Móczár Zoltán. – Az IBM TotalStorage DS8000 tárolórendszer az informatikai infrastruktúránkban található IBM eszközökkel együtt hatékonyan támogatta katasztrófaelhárító megoldásunk kialakítását. Most megvalósított IT-beruházásunknak köszönhetően biztosak lehetünk abban, hogy rendelkezünk az ügyfelek minden eddiginél magasabb színvonalú kiszolgálását elősegítő informatikai háttérrel, valamint megfelelünk a nyereséggel és a piaci hatékonysággal kapcsolatos elvárásoknak is.
Kapcsolódó cikkek
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- Következő generációs IBM Unix szerverek kedden
- Első IBM Power6 tesztek
- Cell Broadband Engine technológia oktatása a BMF-en
- IBM Xeon MP szerverek jönnek
- Jó lesz-e útdíjat szedni a budapesti belvárosban?
- IBM szerverek négymagos Xeon processzorokkal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.