IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
Az IBM Corporation 2007-ben Budapesten rendezte meg az IBM SOA Executive Summit konferenciát informatikai és üzleti vezetők részére. Az IBM világszintű vezetői által tegnap a Grand Hotel Royalban tartott előadásokon 150-en vettek részt, akiknek több mint 80 százalékuk hazai szakember volt. Kiemelt témák: hogyan hasznosíthatók még jobban a vállalatoknál már meglévő IT beruházások, ezáltal hogyan tudják a felhasználók a piaci lehetőségeket gyorsan kihasználni, versenytársaikat megelőzni.
Az IBM SOA vezetői konferenciáján a szolgáltatásorientált architektúra kialakítása során érintett területek képviselői osztották meg a hallgatósággal gyakorlati tapasztalataikat, bemutatva a valódi üzleti értékeket. Az IBM ma vitathatatlanul vezető szerepet tölt be a szerviz-orientált architektúra (SOA) stratégia kialakításában és bevezetésében egyaránt (Forrester források szerint a SOA-piac 53%-át uralja). A konferencia előadói többek között a következő kérdésekre keresték a választ: hogyan realizálható üzleti érték a SOA által; hogyan valósítható meg a szolgáltatás-orientált architektúra; hogyan térül meg a beruházás;
referenciák, legjobb gyakorlatok a világon; gyors és hatékony folyamatoptimalizálás, változáskezelés és bevezetés; hogyan csökkenthetők az esetleges sikertelenségért felelős kockázatok; hogyan terjesztheti ki a felhasználó meglévő IT infrastruktúráját, IT biztonságát nagyobb rugalmasságot eredményezve; a SOA alkalmazója hogyan gyorsíthatja fel folyamatait és az információáramlást; hogyan hozható létre jövedelmező és hatékony szolgáltatásorientált architektúrán alapuló szervezet.
A rendezvény sajtótájékoztatóján Paál Péter, az IBM Magyarország vezérigazgatója megemlítette, az IBM-nek hazánkban már komoly SOA referenciamunkái is vannak, elsősorban a pénzintézeti szegmensben (pl. CIB Bank). Hnry Peyret, a Forrester vezető elemzője szerint a SOA elfogadottsága, adaptációja folyamatosan növekszik a világon. Felmérésük szerint 2006-ban a megkérdezett nagyvállalatok 38% nem használja, 27%-a egy éven belül kívánja alkalmazni, 19% használja, 22%-ának pedig már van vállalati szintű stratégiája és elkötelezettsége a SOA alkalmazására. A kis- és középvállalati (kkv) szektorban is nő a SOA iránti elkötelezettség: bár 60%-uk egyáltalán nem használja, 40% viszont már tervezi, vagy kezdi használni ezt az üzlet által vezérelt architekturális megközelítést.
A sajtótájékoztatón megjelent és "Impact 2007 - SOA product and services fact sheet" címmel rövid áttekintő előadást tartott Sandy Carter, az IBM SOA stratégiájáért felelős alelnöke, akinek "The New Language of Business SOA & Web 2.0" című, ez év elején megjelent sikerkönyvét is megismerhették a sajtó megjelent képviselői.
Kapcsolódó cikkek
- Cell Broadband Engine technológia oktatása a BMF-en
- Jó lesz-e útdíjat szedni a budapesti belvárosban?
- Forgalomszervezés Stockholmban IBM megoldással
- IBM TotalStorage tárolórendszeren a Démász ügyféladatbázisa
- Tovább bővíti szolgáltatási szektorát az IBM Magyarország
- IBM: A schweinfurti gyártás Magyarországra kerül
- IBM élettudományi konferencia Budapesten - másodszor
- Átadták a Linux 48 IBM szoftverprogramozási bajnokság díjait
- Elstartolt a Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság 2005
- IBM a Red Hat Linuxról: Új mérföldkő a vállalati Linuxban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.