Tovább csökken a papírmunka
Egyedülálló hazai NAV fejlesztések
Magyarországon elsőként vezetett be a közelmúltban két innovatív fejlesztést a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszerhez egy hazai cég, a MultiSoft Kft. Az egyik megoldás az áruterítési munka adminisztrációját csökkenti drasztikusan, míg a másik a raktári nyilvántartásban jelent komoly segítséget.
"Az első megoldást a MultiSoft a Scandinavian Tobacco Hungary Kft. számára fejlesztette. A dohányáru nagykereskedésnek régóta jelentett felesleges terhet az árut terítő dolgozók rengeteg adminisztrációja" − ismerteti a korábbi helyzetet Györke Szabolcs, a MultiSoft fejlesztője. Számlák, fuvarlevelek, megrendelések tömege került ki a dolgozók keze alól papír alapon, melyet aztán a cég központjában néhány hetes, de gyakran hónapos késéssel, kézzel dolgoztak fel és vittek be a már jó ideje működő vállalatirányítási rendszerbe. Ez nem csak számos hibalehetőséget és késést jelentett, hanem rengeteg felesleges papírt és munkaórát, nem is beszélve az ügyfélszámlák kezelésének nehézségéről. Ezért határozott a vállalat úgy, hogy mindenképp elektronikus, közvetlen megoldást keres. Így nyílt lehetősége a MultiSoftnak Magyarországon elsőként közvetlen, vezeték nélküli összeköttetést teremteni a terepen dolgozó PDA tenyérszámítógépek és a telephely Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszere között. Ezzel a kiszállítók a helyben kiállított számlákat közvetlenül a szerverre tudják menteni, az egyes ügyfelek egyenlegét azonnal látják új megrendelés esetén, és éves szinten több ezer munkaórát takarítanak meg, miközben a nyilvántartás precízebb és sokkal naprakészebb lett.
A MultiSoft másik, szintén egyedülálló fejlesztése az elsőként a Herlitz Hungária számára szintén ebben az évben átadott raktári adminisztrációs megoldás. A cég korábban ugyancsak papír, illetve táblázatkezelő segítségével oldotta meg raktári adminisztrációját, holott NAV rendszerében benne rejlett a potenciális lehetőség, hogy elektronikus raktárnyilvántartó eszközökre térjenek át. A megoldás neve NAV ADCS (rádióhullámos vonalkód leolvasás és raktármenedzsment), amely alkalmas a raktári történések (ki- és betárolás, leltár, készletkezelés, stb.) vonalkód alapú kezelésére úgy, hogy a raktár eseményei automatikusan jelennek meg az NAV rendszerben.
„Bár mindkét újítás egyedi megrendelések alapján készült, és ez idáig egyedüliek a hazai NAV felhasználók körében, természetes” − zárta szavait a fejlesztő −, „hogy a gondok, melyekre választ adnak, nem egyediek, így a mintaprojekteket követően jelentős érdeklődésre számítunk a megoldások iránt.”
Kapcsolódó cikkek
- IFS Applications Oroszország vezető MRO központjánál
- Már itthon is elérhető az IFS Applications 7.5
- Integrált megoldás a gépjárműgyártóknak
- ERP-be ágyazott Google-stílusú keresőt kínál az IFS
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- EMC: új megoldások Microsoft SQL Serverhez
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.