A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség
Az Invitelt az egész negyedévre beszámítva, az amerikai, seattle-i székhelyű Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) tavaly az utolsó negyedévben 127,1 millió dolláros bevételt ért el, 158 százalékkal többet a 2006-os utolsó negyedévi 49,3 milliónál.
Az üzemi eredmény 153 százalékkal 16,7 millió dollárra ugrott 6,6 millióhoz képest, közölték a cégnél hétfőn.
Azonban 21,4 millió dolláros kamattehernek és 4,8 millió dolláros árfolyamveszteségnek "köszönhetően" a negyedévben 14,5 millió dolláros nettó veszteség keletkezett kisebbségi részesedések nélkül - egy évvel korábban 14,2 millió dolláros adózott eredménye volt a cégnek.
A lakossági hangforgalomból a bevétel 430 százalékkal 40,8 millió dollárra emelkedett, főleg az Invitel és a Tele2 Magyarország beszámítása miatt, ami 31 millió dollárral toldotta meg a bevételt a negyedévben.
A lakossági internetbevétel, beszámítva az Invitel 11,1 millió dolláros hozzájárulását, 12,6 millió dollárra nőtt a 2006-os utolsó negyedévi 1,1 millióhoz képest.
A HTCC széles sávú DSL ügyfeleinek száma az év végén 122 ezer volt az egy évvel korábbi 10 ezer helyett, főleg az Invitel hozzájárulása révén.
Ezzel tavaly egész évben a HTCC 103 százalékkal 385,2 millió dollárra növelte a bevételét a 2006-os 189,3 millióról.
Az üzemi eredményt lassította az Invitel beolvasztásának költsége, de így is 58 százalékkal 46,2 millió dollárra nőtt 29,3 millióról.
Az éves nettó veszteség, kisebbségi részesedések nélkül, 96,6 millió dollár volt, a 2006-os, 16,4 millió dolláros adózott eredmény helyett. Ezt főleg származékos és egyéb pénzügyi eszközök közel 70 millió dolláros leértékelésével és az Invitel megvásárlása miatt 43,9 millió dollárral megnőtt kamatteherrel magyarázták.
A HTCC, az Invitel márkanév alatt, a piacvezető alternatív vezetékes távközlési és széles sávú internetszolgáltató Magyarországon, több mint egymillió ügyféllel. Piacán a második számú szolgáltató a Magyar Telekom Nyrt. mögött. Ezen kívül jelentős szereplő a közép- és kelet-európai nagybani távközlési piacon.
A HTCC tavaly áprilisban kapta meg a magyar és a romániai versenyfelügyeleti hatóságok jóváhagyását az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. felvásárlására. A Gazdasági Versenyhivatal tavaly októberben jóváhagyta azt is, hogy az Invitel megvásárolhassa a svéd Tele2-től a Tele2 Magyarország Kft.-t. Az integrációt úgy oldották meg, hogy a HTCC csoport vállalkozásai idén január elsejei hatállyal beolvadtak az Invitelbe. A cég hivatalos elnevezése az átalakulást követően Invitel Távközlési Zrt. lett. Az átalakulással az Invitel Távközlési Zrt.-be olvadt a Hungarotel Zrt., a Pantel Kft., a HTCC Kft., a V-holding Zrt. és az Euroweb Zrt.
A Pantel Technocom Kft. önálló szolgáltató maradt, cégneve azonban Invitel Technocom Távközlési Kft.-re változott. A cég továbbra is a cégcsoport önálló jogi egységként működő tagja maradt, a társaság elsősorban a Mol Nyrt. számára nyújt távközlési szolgáltatásokat.
A cégjogi eljárás eredményeképpen az Invitel Távközlési Zrt. valamennyi beolvadó társaságnak jogutódjává vált.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- A HTCC cégei az Invitel Távközlési Zrt.-be olvadtak
- HTCC: felvásárolja az osztrák Memorex Telex Communicationst
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- HTCC: több mint másfélszeresére nőtt a bruttó nyereség
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- HTCC: befejeződött a Tele2 hazai üzletrészének felvásárlása
- A Samsung tartja nyereségszintjét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.