Jótékony hatású az internetezés a tinédzserek fejlődésére
A majdnem három évet felölelő kutatásban több mint 800 tinédzser és szülő vett részt. "Megtanulják a műszaki fogásokat és olyan tudásra tesznek szert, amely rendkívül szükséges a mai világban. Megtanulnak online kommunikálni, közösségi identitást és honlapot a mai fiatalok számára azonban már teljesen természetesnek számítanak" - mondta Mimi Ito, a tanulmány szerzője a BBC-nek.
A Digital Youth Project elnevezésű kutatást a MacArthur Alapítvány támogatta egy digitális médiára és tanulásra összpontosító, 50 millió dolláros program részeként. A kutatók mintegy 5 ezer órán keresztül figyelték az internethasználókat. Ito szerint a barátokkal való kapcsolattartás a közösségi hálókon keresztül - mint a MySpace vagy a Facebook - felváltja a bevásárlóközpontokban, utcákon vagy parkokban való "együtt lógás" hagyományát. A szakember szerint az internet lehetőséget nyújt a fiatalok számára, hogy felfedezzék saját kreativitásukat és jobban elmélyedjenek a témában.
A kutatók ugyanakkor felfedeztek egy digitális szakadékot azok között akik jól értenek az internethez, és azok között, akik nem. "A hozzáférés okoz sokszor gondot azoknak a gyerekeknek, akiknek a könyvtárra vagy az iskolára kell hagyatkozniuk, ha internetközelbe szeretnének kerülni. Ez gyakran korlátozott, bizonyos oldalak elérése nem lehetséges, és csupán akkor van lehetőség a hozzáféréshez, ha az adott intézmény nyitva tart" - mondta Ito.
A MacArthur Alapítvány oktatási vezetője, Connie Yowell szerint manapság a tanulás nagyon korosztályfüggővé és internetközpontúvá vált, és ezt figyelembe kell venni az oktatás megújításában.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.