A vártnál kisebb a Yahoo vesztesége
A vállalat 303 millió dolláros veszteséget könyvel el 2008 utolsó negyedévében, ám ez a jóval rosszabb elemzői várakozások fölött van. A Yahoo részvényeinek nyeresége 17 cent volt, szemben a jóval gyengébb 13 centes várakozásokkal. A 303 milliós veszteség ugyan egyértelmű visszaesés az egy évvel korábbi hasonló időszak 2006 milliós nyereségéhez képest, ám időközben több nehézséget is túlélt a vállalat.
Az egyébként is kicsit perspektívát vesztett céget egyre jobban szorongatta a konkurencia, majd az elhúzódó és végül sikertelen Microsoft felvásárlási kísérlet okozott további bizonytalanságot, és mindezek után jött a gazdasági válság. Ha ehhez hozzáadjuk, hogy a cég majd 600 millió dolláros egyszeri költséget könyvelhet el a végkielégítések, átszervezések és a 101 százalékos létszámleépítés következtében, akkor az elsőre sötét képet festő 303 milliós veszteség már nem is olyan negatív kicsengésű.
A vállalat mindezzel együtt nehéz első negyedévet vár 2009-re, a tavalyi hasonló időszak 1,8 milliárdos forgalmától eltérően 1,5-1,7 milliárd dollárt, ám az optimista hangok szerint a helyzetben már az is elég jó a jelenlegi körülmények közepette, hogy nem nagyon rossz, és ezen csak segíthet a korábbi vezér Jerry Yang helyére kinevezett Carol Batz személyébe vetett bizalom.
Kapcsolódó cikkek
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Megháromszorozta nyereségét a Yahoo
- 100 millió dolláros kampányba kezd a Yahoo
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.