IBM: új üzleti modell kell a válság sikeres túléléséhez
Jóllehet gazdasági válság idején a vállalatok azonnali költségcsökkentésre és túlélésre törekednek, az IBM Magyarország szerint ez nem elég a hosszú távú sikerhez, ahhoz az is kell, hogy egy új működési modell kialakításával megerősödjenek a cégek.
Az új modell kialakítását jól szolgálhatják az olyan informatikai fejlesztések, amelyek az adott vállalat analitikai, adatbányászati, azaz az üzleti intelligencia-képességeit fejlesztik, s javítják versenyképességet.
Az IBM felmérése szerint egy vezető naponta mintegy két órát tölt adatok keresésével, amelyek fele teljesen használhatatlan számára. Ráadásul a vezetők 42 százaléka a megtalált adatokat nem megfelelően használja fel. Az IBM szerint az informatika gazdasági előnyét jól példázza az amerikai, 12 ezer egészségügyi intézményt magába foglaló, 2 millió pácienst kiszolgáló ActiveCare este, amely a jól kiválasztott üzleti infrastruktúra-megoldás segítségével 90 százalékkal csökkentette a kezelések költségeit, és 60 százalékkal az adminisztrációra fordított időt.
Az informatikai intelligencia használata, adattárházak és adatelemző módszerek a visszaélések megakadályozásában is nagy segítséget nyújtanak, például olyan esetekben, amelyek során különböző állami szerveknek ugyanaz a személy eltérő adatokat jelent be, vagy rosszhiszeműen változtatja adatait.
Az üzleti intelligencia szoftverek jól használhatók a rendőrség számára is, hiszen segítségükkel igazoltatásnál kiszűrhetők azok, akiknek valamilyen rejtegetnivalójuk van. Az alkalmazás ugyanis összehasonlítja a különböző rendszerekben fellelhető adatokat, és gyanús összefüggésekre vadászik. Például különböző nevek alatt található azonos telefonszámokat, vagy címeket keres.
Kapcsolódó cikkek
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- Reflektorfényben az adattárházak új generációja
- Költségcsökkentés üzleti intelligencia megoldásokkal
- Tender adóalany-centrikus adatszolgáltatási modellre
- Az IT kiemelt szerepe a válságkezelésben
- Vállalatmenedzsment: a változás jelenti a stratégiát
- IT-hozzájárulás a jövő televíziózásához
- IBM-biztonság: magyar piacon az ISS
- IBM Tivoli szolgáltatás-irányítási kompetencia központ a BMF-en
- IBM-SPSS együttműködés prediktív analitikai fejlesztésekben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.