Ifjúságvédelmi megállapodást kötöttek nagy internetes cégek
A megállapodás, amelyhez az Arto, Bebo, Dailymotion, Facebook, Giovani.it, Google/YouTube, Hyves, Microsoft Europe, Myspace, Nasza-klaza.pl, Netlog, One.lt, Skyrock, StudiVZ, Sulake/Habbo Hotel, Yahoo Europe és Zap.lu cégek csatlakoztak, a brüsszeli bizottság közleménye szerint lehetőséget ad a tinédzsereknek arra, hogy felkészültebben hárítsák el az interneten rájuk leselkedő veszélyeket, így például a zaklatást vagy a személyes adataik közzétételével járó más bonyodalmakat.
Olyan nemkívánatos jelenségek elleni fellépésről van szó, mint az online zaklatás (gyermekek zaklatása internetes oldalakon vagy sms-ben), internetes csábítás (amikor egy felnőtt szexuális zaklatás elkövetése céljából barátkozik gyermekekkel), illetve a személyes adatok másoknak való átadásával járó kellemetlenségek.
A megállapodás értelmében az érintett internetes oldalakon könnyen használható és hozzáférhető gombot hoznak létre a visszaélések bejelentésére, biztosítják, hogy a 18 évesnél fiatalabbként regisztrált felhasználók összes online adata és kapcsolatrendszere alapértelmezésben ne legyen publikus, személyes adataik pedig ne legyenek kereshetők sem.
A közösségépítő weboldalak használata az elmúlt év során 35 százalékkal bővült Európában, ma már 41,7 millió rendszeres felhasználóval rendelkeznek.
Viviane Reding, az információs társadalomért és médiaügyekért felelős biztos fogalmazása szerint "az internetes közösségépítésben még nagy lehetőségek rejlenek Európában, egyebek mellett a gazdaság bővülését és társadalmunk interaktívabbá válását is segíthetik. Ehhez azonban az szükséges, hogy a gyermekek és a tizenévesek izalommal tekintsenek ezekre a szolgáltatásokra, és rendelkezzenek azokkal az eszközökkel, amelyek biztonságosabbá teszik barátkozásukat és személyes adataik közzétételét az interneten."
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.