Erősödött az informatikai vezetők pozíciója a vállalatokon belül
A felmérés során a Deloitte 28 ország - köztük Magyarország - IT vezetőit és gazdasági szakembereit kérdezte az érintettek között lévő együttműködésről és a változó szerepekről.
A válaszadók 41,5 százaléka úgy tekint az IT-re, mint az üzleti döntéshozatal hajtóerejére. A válság következtében hirtelen új prioritást élvező IT befektetési portfóliók hatására felerősödött a párbeszéd az IT és az üzleti oldal között. A Deloitte közleményében úgy vélte, ezt a párbeszédet kellene az IT vezetőknek intézményesíteniük a krízis utáni időszakban is, hogy elérjék az üzleti oldal és az IT szintre hozását.
Az IT újrapozícionálását nehezíti, hogy kevés szó esik róla a felső vezetés körében. A megkérdezett vállalatok körülbelül fele ritkán vagy soha nem beszél meg IT ügyeket döntéshozói szinten. A válaszadók ötöde szerint az IT-stratégia csak ritkán, illetve soha
nem kerül összehangolásra a vállalati stratégiával. A legtöbb cég számára az IT továbbra is csak egy állandó tétel az éves költségvetési tervben, ezért a szervezeteknek jobban kell figyelniük arra, hogy az IT iránya illeszkedjen az általánosan követett stratégiai irányhoz - emelte ki a közlemény.
A Deloitte szerint az informatikának az üzleti érték teremtése érdekében meg kell haladnia az automatizációt és a hatékonyságnövelést. Az IT több üzleti értéket fog teremteni, ha a cégek eltekintenek a hagyományos "fokozott gépesítés alacsony költségek mellett" szemlélettől. Nagyobb hangsúlyt fog kapni a közvetlen üzleti hatással bíró dimenziók számára nyújtott érték, a vevőelégedettség, a jobb termékek, a forgalom és a profit növelése.
A közlemény szerint jelen gazdasági helyzetben az IT-szolgáltatások kiszervezését mind az IT, mind pedig az üzleti oldal megvalósíthatónak találja, azonban a válaszadók 60 százaléka csak óvatosan élne ezzel a lehetőséggel. A legjellemzőbb továbbra is a helyszínen végzett kiszervezett munka, a régiók között jól érzékelhető különbségekkel. A legtöbb válaszadó szerint az IT kiszervezésére vonatkozó döntés közös elhatározás eredménye.
A felmérésből megállapítható, hogy még mindig nem irányul elég figyelem az IT biztonságra. Az üzleti oldal többet szeretne biztonságra és adatvédelemre költeni, mint az IT. Mindkét csoport több mint fele gondolja, hogy az IT elkötelezetten harcol a belső csalások ellen. A bekövetkező ilyen események száma és súlyossága azonban nem kelt elég figyelmet, ami nehézkessé teszi, hogy valóban értékeljék a biztonságot és az adatvédelmet, és ennek folytán igazoltnak lássák a szükséges befektetéseket - mutatott rá a Deloitte.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.