Noreg Margaréta: hazai fejlesztésű kártyamenedzser rendszer
Június 24-én sajtótájékoztató keretében mutatta be saját fejlesztésű, Margaréta nevű kártyamenedzser rendszerét a Noreg Kft.. A Margaréta teljes mértékben a hazai piacra optimalizált termék, magyar nyelvű kezelőfelülettel, ami egy ekkora rendszer bevezetésénél igen nagy hangsúlyt kaphat egy hazai vállalat esetében.
A Margaréta a kereskedelmi forgalomban kapható megoldások áránál jelentősen kedvezőbb konstrukcióban kapható, illetve teljes egészében az adott vállalatra szabható, a felmerülő igények alapján. A termék moduláris felépítésű, robosztus, ugyanakkor rugalmas kártyamenedzsment rendszer, amely az intelligens kártya (vagy USB token) teljes életciklusának kezelésére átfogó megoldást nyújt. A kártyák rendszerbe vételétől kezdve a kibocsátáson át, a kártyaprofil kezeléstől a riportok készítéséig a Margaréta minden funkciót biztosít, melyre egy nagyvállalati környezetben – akár több ezer kártya hatékony kezeléséhez – szükség van. Emellett a Noreg Kft. rendszertámogatást is biztosít 5x8 illetve 7x24 órában. A Margaréta szervesen kapcsolódik más PKI rendszerekhez, melynek keretében elvégzi, vagy a CA rendszerrel elvégezteti a kártyához kapcsolódó tanúsítvány menedzsment feladatokat is. Emellett a vállalat már meglévő IDM rendszeréhez is jól illeszthető, ezáltal is támogatva a vállalat‑szintű, egységes jogosultságkezelést.
A Margaréta fő funkciója, hogy a kialakítandó rendszerben használt chipkártyák vagy USB tokenek (adathordozók) - életciklusát lefedje, illetve az adathordozókon tárolt tanúsítványokkal kapcsolatos műveleteket megvalósítsa.
Kőrös Zsolt, a Noreg ügyvezető igazgatója szerint a Margaréta minden olyan közepes, vagy nagyvállalat érdeklődésére számíthat, amelyek már rendelkeznek PKI rendszerrel, például beléptetésre, vagy a munkaállomásuk hozzáféréséhez használják a chipkártyákat. PKI rendszereket alapvetően a fokozott biztonsági igény miatt építenek ki a vállalatok, de éppen emiatt fordulhat elő, hogy ha egy munkatárs otthon felejti, vagy elveszíti a kártyáját, napokra kiesik a munkából, nem fér hozzá azokhoz a rendszerekhez amihez jogosultsága van, vagy éppen be sem jut az épületbe. Az új munkatársak részére is érdemes mielőbb hozzáférést biztosítani. Kártyamenedzsment rendszer nélkül meglehetősen bonyolult művelet, hogy a compliance előírásoknak vagy biztonsági audit követelményeknek eleget téve kiállítsanak számukra egy ideiglenes kártyát, majd a napokkal később pótolt chipkártyát a központból biztonságosan eljuttassák a telephelyre a munkatárs részére, és megfelelően kezeljék a megszűnt ideiglenes kártyát. Minél nagyobb, és minél több telephelyen működik a vállalat, annál nehezebb ezeket a folyamatokat manuálisan felügyelni. A Margaréta kártyamenedzsment rendszerrel azonban az erre jogosult személy perceken belül meg tudja oldani ezt a feladatot, a legszigorúbb irányelvek betartása mellett, mindent részletesen dokumentálva. Bármikor visszakereshető, ki, mikor, és milyen hozzáférést adott vagy vont vissza – ez jelentősen leegyszerűsíti és biztonságossá teszi a kártyák kezelését.
Az informatikai biztonság a válság óta is fejlődő terület, az információvédelemmel foglalkozó Noreg Kft. tapasztalata szerint a legnagyobb hangsúlyt a személyazonosság alapú biztonsági megoldások (IDM) és a logelemző projektekhez kapcsolódó tanácsadás kapták – ezeken a területeken vállalat árbevétele 100 százalékkal nőtt tavaly. A megváltozott gazdasági környezetben a vállalat saját fejlesztésű megoldásaira is nagy hangsúlyt helyez, mivel úgy látják, egyre keresettebbek a rugalmasan testre szabható, könnyen integrálható megoldások, amelyek megfelelő minősítéssel és támogatással rendelkeznek. A Noreg már rendelkezik egy saját fejlesztésű elektronikus aláíró tanúsítvánnyal, a Noreg eSign Toolkit–tel, ami megkapta a Melasz-Ready tanúsítványt, és az idei évben egy új kártyamenedzsment rendszerrel, a Margarétával bővíti portfólióját.
Kapcsolódó cikkek
- A NEXON ügyfeleinél nem probléma a nyugdíjpénztári változások számfejtése
- Microsoft Dynamics CRM Online
- Állami támogatással fejlesztett it-biztonsági megoldást a Noreg
- Orosz rakétacégbe csapódott az SAP
- Közel ezer hazai kkv állt át a rEVOLUTION programok legújabb verzióira
- Amerikai Szövetségi Légügyi Hatóságnál az IFS Applications
- „Just Right IT”portfólió kisvállalatoknak
- Magyar fejlesztésű ajánlórendszer sikere New Yorkban
- Agrár vállalkozásoknak fejleszt informatikai rendszert a Humansoft
- Automatikus Portarendszert fejleszt az Alvicom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.