Dinamikus vállalatok a számítási felhőkről
A UNIT4 nevű üzleti szoftvereket szállító vállalat felmérést készített arról, hogy milyen a dinamikus cégek - szakszóval: Folyamatos Változásban Lévő Vállalatok (BLINC) - jelenlegi attitűdje a kulcsfontosságú üzleti rendszerek számítási felhő (cloud computing) alapokon történő működtetésével kapcsolatban. A 12 ország 700 dinamikus közepes- illetve nagyvállalatának válasza alapján készített felmérési eredményeket ma hozták nyilvánosságra
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a BLINC típusú vállalatok többet invesztálnak a cloud technológiába kulcsfontosságú back-office rendszereik tekintetében, ám ez a növekedés idén egyenletes marad. A válaszadók 32%-a idén többet költ cloud computing megoldásokra, 32%-uk pedig ugyanannyit, mint 2010-ben. Csupán 4%-uk csökkenti kiadásait e téren és a vállalatok 31%-a egyáltalán nem tervezi, hogy cloud computing-ba invesztál. A válaszadók közel fele (334) jelenleg semmilyen cloud alkalmazást nem használ a back-office műveletek támogatására, egyharmaduk (222) úgy nyilatkozott, hogy back-office funkcióik 1-25%-a működik cloud alapokon. A növekedési potenciál a nagyvállalati szektorban jelentős. A válaszadók közül 6 - méret, ország és iparág tekintetében különböző – vállalat nyilatkozott úgy, hogy back-office funkcióik 100%-ban cloud alapúak.
A cloud computing 3 legfontosabb hátránya a válaszadók szerint:
- Kontrollálhatóság hiánya (51%)
- Az alkalmazások internettől való függősége (54%)
- A testreszabhatóság korlátozottsága (38%)
A cloud computing 3 legfontosabb előnye a kérdőívet kitöltők szerint:
- Egyszerű karbantarthatóság (62%)
- Automatikus frissítések (42%)
- Skálázhatóság (44%)
Annak ellenére, hogy a kérdőívet kitöltő 123, állami szektorban működő szervezet a jelenlegi helyzetben relatíve keveset kíván invesztálni ebbe a technológiába 2011 folyamán, 25%-uk úgy véli, 10 év múlva back-office alkalmazásaik 25-50%-a fog cloud alapon működni, 17%-uk szerint pedig ez az arány 50-75% lesz. Az ágazat szereplői szerint a cloud technológia legfontosabb előnye az egyszerű karbantarthatóság, hátrányként pedig legtöbben az alkalmazások internettől való függőségét és a kontrollálhatóság hiányát emelték ki.
Legtöbben a pénzügyi/számviteli funkciókat szeretnék cloud alapokra helyezni. A válaszadók 24%-a a számviteli folyamatok támogatásához már jelenleg is cloud alkalmazásokat használ, míg az olyan, egyéb back-office funkciók „felhősítésére”, mint az ellátási lánc menedzsment és a gyártás, csak kevesen vállalkoznak. Meglepő módon a válaszadók csupán 8%-a nyilatkozott úgy, hogy invesztált már cloud alapú CRM technológiákba.
A UNIT4 rákérdezett kérdőívében arra is, hogy a vállalatok a következő 10 évben kulcsfontosságú back-office alkalmazásaik mekkora hányadát szeretnék cloud alapokra helyezni. A válaszadók csupán 9%-a gondolja úgy, hogy alkalmazásaik 100%-a helyszíni marad, míg 8%-uk nyilatkozott úgy, hogy minden funkció felhő alapú lesz. A hibrid jellegű megközelítés tűnik a legnépszerűbb modellnek a következő 10 év során, mivel a vállalatok 83%-a szeretné ötvözni a helyszíni típusú és a cloud alapú alkalmazások használatát. 377 vállalat szerint 10 év múlva back-office alkalmazásaik kevesebb, mint 50, 312 szervezet szerint pedig több mint 50%-a lesz cloud alapú.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbfejlesztett felhőfelügyelet a Novelltől
- System Center 2012: Privát felhőalapú rendszerek a Microsofttól
- Nagy teljesítményű hozzáférés multimédiás tartalmakhoz és felhőalkalmazásokhoz bárhol és bármikor
- IT-piaci trendek, ahogy a Noreg látja: hiteles dokumentumok, e-számlázás, felhő alapú informatika
- Magyar bázisra épülő nemzetközi kutatási projekt az elektronikus szolgáltatások egyszerű felhősítéséért
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- Microsoft Dynamics CRM Online – ügyfélkezelés a számítási felhőben
- E-média táblagép és a felhő-alapú e-könyvesbolt a Sharptól
- Mobil eszközökön is követhetők a vállalati pénzügyi mozgások a UNIT4 ingyenes alkalmazásával
- RealNetworks Unifi: új felhő az internet egén
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).