A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést
Az elmúlt egy évben tovább nőtt a közösségi hálózatokat, blogokat, mikroblogokat és fórumokat új ügyfelek elnyerésére használó vállalatok száma, állítja a Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások vezető szakértőjének legújabb kutatása. A 17 000 vállalatvezető és tulajdonos részvételével készült nemzetközi felmérés szerint 2010 augusztusában a vállalatok 40 százaléka szerzett új ügyfeleket a vállalat közösségi média tevékenysége révén, idén pedig ez az arány további 7 százalékkal növekedett. Világszerte a vállalatok 52 százaléka használja a közösségi médiát – például a Twitter és Weibo oldalakat -
a már meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartásra és információcserére. Ez a kommunikáció már a saját munkatársak felé is egyre fontosabb tájékoztatási csatornává válik: a cégek 53 százaléka ösztönzi dolgozóit, hogy csatlakozzanak olyan szakmai hálózatokhoz, mint például a LinkedIn, a Xing vagy a Viadeo.
A közösségi média használata lehetőségből szükségszerűséggé vált. A vállalatok 74 százaléka egyetért abban, hogy a marketingstratégiák ilyen jellegű tevékenység nélkül nem lehetnek igazán sikeresek. A kijelentés komolyságát alátámasztja, hogy a cégek 39 százaléka hajlandó marketing büdzséjének akár egy ötödét is erre a célra fordítani, 8 százalékuk pedig még nagyobb befektetést szentel a közösségi médiának. Emellett azonban, fontosnak tartják, hogy a marketingmix kiegyensúlyozott maradjon – 61 százalékuk meg van győződve róla, hogy egy sikeres kampányhoz szükség van a hagyományos és a digitális technikák együttes használatára.
„„Miután a vállalatok kilábaltak a válságból, egyre inkább visszatérnek a recesszió előtti működési gyakorlathoz, és rugalmasabb,
versenyképesebb stratégiákat alkalmaznak” - mondta Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója. „Az értékesítési lánc kezelésétől az informatikai felhők, a video kommunikáció és a mobil munkavégzés használatáig az üzleti működés egyetlen területéről sem feledkeznek meg. Ennek az átalakulásnak nyilvánvalóan része a közösségi média gyors fejlődése, hiszen egyre több vállalat használja ezt a csatornát meglévő ügyfelei lojalitásának növelésére és hatékony akvizíciós eszközként.”
Kapcsolódó cikkek
- Twitter és Facebook nélküli böjtölést tanácsolt egy olasz pap
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Közösségi portálokon az osztrák kormányfő
- Internet Hungary - Új lehetőségek a közösségi oldalakon
- Internet Hungary - Néhány éven belül visszaeshet a közösségi oldalak látogatottsága
- Élő KLM-válaszok a közösségi oldalakon
- Twitter- és Facebook-oldalt indít az osztrák kancellár
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Instantbird 1.0
- Százszor kell bocsánatot kérnie a Twitteren
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.